سخنگوی قوه قضائیه: حکم اعدام متهم به قتل بنیتا صادر شد

۱۳۹۶/۰۶/۲۶

خبرگزاری هرانا – سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود از صدور حکم اعدام متهم به قتل بنیتا، کودک هشت ماهه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از برنا، حکم متهم ردیف اول پرونده کشته شدن کودک هشت ماهه ای که در جریان سرقت خودرو پدرش به قتل رسیده بود از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان صادر شد.

گفتنی است، بنیتا دختر هشت‌ماهه ایرانی بود که در صبح پنج‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶، در حالی که درون خودروی پراید پدرش بود، ربوده شد و پس از شش روز، در بامداد ۴ مرداد، جسد او پیدا شد. کودکی که ۶ روز داخل خودروی به سرقت رفته پدرش با شیشه‌های بسته و درهایی که قفل نبودند در کنار خیابانی خلوت از گرسنگی و تشنگی جان داد. او به دلیل باقی ماندن در خودرو و شدت گرما جان داده بود.

حکم متهمان این پرونده در حالی امروز صادر شد که متهم ردیف اول این پرونده در آخرین دفاعیات خود مدعی شد قصد قتل نداشته و ارتکاب قتل را نیز قبول ندارد. وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار برنا عنوان کرده بود که ادعاهایی که درخصوص قتل این کودک بیان می شود و براساس آنها وی را متهم به قتل کرده اند اساس ندارد.

قاضی کشکولی که رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد  در خصوص اینکه احساسات جامعه چقدر در روند این پرونده و صدور حکم اثر گذار است در پایان جلسه آخر رسیدگی این پرونده به خبرنگار برنا گفته بود: “ابعاد رسانه ای این پرونده و احساسات جامعه در روند رسیدگی و صدور حکم این پرونده اثر ندارد”.

این درحالی است که وکیل متهم ردیف اول پرونده نظری متفاوت از قاضی کشکولی داشت و به برنا گفته بود: “صد در صد حسی  که بعد از گم شدن و یافتن جسد این کودک در جامعه ایجاد کرد در سرعت بخشیدن به رسیدگی به این پرونده اثر گذار بود و اعتقاد دارم که بر صدور حکم هم تاثیر خواهد گذاشت”.

گفتنی است، پدر و مادر این کودک که به طرز دردناکی قربانی سرقت مرگباری شده است در پایان جلسه آخر رسیدگی به این پرونده تاکید بر خواست خود بر صدور اشد مجازات برای متهمان داشتند.