وجود ۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان

 ۱۳۹۶/۰۶/۲

خبرگزاری هرانا – مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت که ۷۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارند که تلاش برای جذب آنان همچنان ادامه دارد. وی همچنین گفت “۵۴۳ کلاس درس کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در تلاش برای جایگزینی فضاهای مناسب به جای آنها هستیم”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، علیرضا نخعی در جمع خبرنگاران افزود: “در سه سال گذشته برای جذب ۱۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان فعالیت های مناسب و مثبتی نجام شده است”.

وی بیان کرد: “ساماندهی و توزیع مناسب نیروی انسانی، مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در استان است”.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: “سیستان و بلوچستان دورترین استان از مرکز و پایتخت است و همین فاصله مکانی بارهای مالی بسیاری را بر آموزش و پرورش استان تحمیل می‌کند”.

نخعی تصریح کرد: “یکی از اهداف اصلی این سازمان جذب این کودکان به کلاس های درس است که با جذب کودکان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل به جمع ۶۳۰ هزار دانش آموز موجود می توان شاهد افزایش شمار دانش آموزان استان به ۷۰۰ هزار نفر در سال تحصیلی پیش رو باشیم”.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: “با تدابیر اتخاذ شده و برنامه ریزی صورت گرفته در بخشهای مختلف، مدارس سراسر استان آماده شروعی متفاوت در سال تحصیلی جدید هستند”.

مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزاری جشن غنچه ها و شکوفه ها  را از برنامه های آغازین روز سال تحصیلی در مدارس عنوان نمود و گفت: “خوشبختانه موضوع مهم ساماندهی نیروی انسانی و بحث نقل و انتقالات همکاران فرهنگی پایان پذیرفته و شرایط لازم برای شروعی متفاوت در سال تحصیلی پیش رو مهیاست”.

وی تصریح کرد: “۵۲۲ کلاس درس جدید برای بهره برداری و استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی آینده آماده تحویل می باشد و سیستان و بلوچستان از نظر کلاس تحویلی رتبه دوم کشور را داراست”.

نخعی ادامه داد: “کار توزیع بیش از ۷ میلیون جلد کتاب درسی با هزینه ای بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در سراسر استان انجام پذیرفته و در اولین روز از سال تحصیلی مدارس نسبت به توزیع آن در بین دانش آموزان مبادرت خواهند نمود”.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان را ۷۰۸ مورد ذکر کرد و گفت: “از سال گذشته تخریب و بازسازی ۳۹۰ کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است”.

علیرضا راشکی افزود: “با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی بازهم به پنج هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان نیاز است”.

وی همچنین گفت: “۵۴۳ کلاس درس کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در تلاش برای جایگزینی فضاهای مناسب به جای آنها هستیم”.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: “مدارس پیش ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای مدارس کپری که با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح تحقیقاتی و پژوهشی در استان اجرا شود”.