مطالعه ۳ جلد کتاب حکم جایگزین حبس برای یک نوجوان

۱۳۹۶/۱۲/۱۳

خبرگزاری هرانا – معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت که یک قاضی دادگاه کیفری و انقلاب در شهرستان کوهدشت حکم مطالعه ۳ جلد کتاب درزمینهٔ (ریشه‌های انقلاب اسلامی، دستاورد‌ها و چالش‌هایی که با آن روبه‌روست) برای نوجوان متهم به “اخلال در نظم عمومی” صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بسیج، محمدتقی شاکرمی اظهار داشت: “قاضی «میثم قلایی» یکی از قضات شهرستان کوهدشت برای یک نوجوان که به جرم اخلال در نظم عمومی حکم جایگزین حبس به مطالعه ۳ جلد کتاب درزمینهٔ ریشه‌های انقلاب اسلامی، دستاورد‌ها و چالش‌هایی که با آن روبه‌روست، صادر کرده که با استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه مواجه شده است”.

وی افزود: “احکام جایگزین حبس باهدف کاهش ورودی زندان‌های کشور و بیداری و تنبه متهم؛ از نوآوری‌هایی است که در قانون مجازات اسلامی جدید پیش‌بینی‌شده است”.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: “یکی از سیاست‌های قوه قضاییه که رئیس قوه قضاییه نیز بر آن تأکید دارد، اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است که اگر قضات آن را به‌درستی اجرا کنند، می‌تواند نقش مؤثری در آگاهی متهمان داشته باشد”.

وی بیان کرد: “احکام جایگزین حبس نوعی مجازات نرم است و می‌تواند تأثیرگذاری بیش‌تری از حکم مجازات هم داشته باشد”.

شاکرمی با اشاره به این‌که احکام جایگزین حبس در مورد جرائمی با بار قضایی سبک اجرا می‌شود، تصریح کرد: “جامعه و سازمان‌ها هم باید ظرفیت پذیرش این متهمان با احکام جایگزین حبس را داشته باشد تا این احکام بتواند اجرا شود”.ؤ

مطالب مرتـبط