دختر۸ ساله خبرساز، بالاخره وزنه را بالای سر برد

۱۱مارس ۲۰۱۸

آیسن ادیب، دختر وزنه بردار ۸ ساله مقیم اردبیل که گفته شد روز گذشته به دلیل ممانعت حراست نتوانسته بود وزنه بزند، بالاخره وزنه زد.

به گزارش کانال تلگرام ورزشی اردبیل نیوز، آیسن با مساعدت استاندار خوزستان توانست در مسابقات بین المللی جام فجر اهواز وزنه را بالای سر ببرد.

عکس‌ها و فیلم‌های او که دیروز به دلیل ممانعت حراست نتوانسته بود وزنه بزند در شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دست به دست شد. در تصاویر اولیه که منتشر شد، او که اجازه نیافته بود در افتتاحیه مسابقات شرکت کند، گریه می‌کرد.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران از آیسن ادیب دعوت کرده بود تا از اردبیل به اهواز برود و در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی جام فجر وزنه بزند. اما به گفته خانواده آیسن، مسئولان حراست یک نهاد دولتی که متولی برگزاری مسابقه بود، اجازه این کار را نداده بودند.

عکس آیسن ادیب که با ناراحتی روی سن گریه می‌کند و فیلم‌های تمرین، او در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

افتتاحیه مسابقات روز هفدهم اسفند بود و قرار بود آیسن ادیب، که از دو روز پیش از مسابقات تمرین می‎کرد، در مراسم اجرای نمایشی داشته باشد.

خانواده ایسن می‌گویند مأموران شرکت نفت با “برخوردی زننده” نگذاشته بودند که او روی سن برود.

در فیلمی دیگر، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران، در حضور مربی و سایر مسئولان وزنه‌برداری از آیسن ادیب دلجویی می‌کند و می‌گوید: “به جاش من جبران می‌کنم. به شما قول می‌دهم. او باید در پنج شش سال آینده حمایت شود تا قوی‌ترین زن جهان شود.”

هدی رستمی‌پور، خبرنگار ورزشی، در کانال تلگرامش نوشته آیسن ادیب با مربی خود عزیز علی‌حسینی از اردبیل کیلومترها سفر کرده و به اهواز رفته بود. عزیز علی‌حسینی پدر سعید علی‌حسینی از قهرمانان مشهور وزنه‌برداری ایران است.

مسابقات وزنه‌برداری جام فجر هفدهم اسفند در اهواز آغاز شد. در این مسابقات ورزشکارانی از کشورهای آمریکا، افغانستان، گرجستان، تاجیکستان، یمن، سوریه و چند کشور دیگر حضور دارند.

این دومین بار در یک هفته گذشته است که حضور دختران کم سن در مراسم عمومی خبرساز می‌شود.

هفته گذشته رقص شماری از دختران کوچک در یک مراسم مربوط به شهرداری تهران باعث اعتراض شدید محافظه کاران شد، تا جایی که مقام‌های قضایی گفتند با “مسببان موضوع” برخورد خواهند کرد.