کوچ از «گورخوابی» به «کارتن‌خوابی»؛ گورخواب ‌های نصیرآباد

 خرداد 19, 1397,

گورخواب های یک محله از شهریار از گورخوابی به کارتن‌خوابی نقل مکان کرده‌اند. نصیر آباد شهریار، محله‌ای است که پیشتر بانام گورخواب‌ها به شهرت رسیده بود و بعد از رسانه‌ای شدن ماجرا، گورخواب‌ها از آن محل پراکنده شدند و اکنون در منطقه‌ای به نام «کانال»، که پشت نصیرآباد است کارتن‌خوابی می‌کنند.

چراغ به دست، در نیمه‌های شب وارد منطقه‌ای از شهریار به نام نصیرآباد می‌شویم، اکثر چراغ خانه‌ها روشن است و در خیابان کم و بیش اهالی در رفت و آمد هستند.

تنها چند ماهی است که از ماجرای گورخواب‌های شهریار می‌گذرد، ماجرایی که بعد از همگانی شدن در فضای مجازی، هیجان زیادی به پا کرد؛ اما بعد از مدتی از یاد همه رفت. در همان زمان با تخته شدن قبرها و با انتقال تعدادی از گورخواب‌ها از آنجا صورت مساله به ظاهر پاک شد؛ زیرا اکنون همان افراد پشت مدرسه‌ «اندرزگو» در نصیرآباد مشغول کارتن خوابی هستند.
منطقه‌ نصیرآباد در قسمت پشتی آن، جایی به نام کانال هست که تا روستای خادم‌آباد می‌رسد؛ این همان منطقه‌ای است که گورخواب‌ها به آنجا پناه برده‌اند.

مطابق گفته یک فعال اجتماعی، در۵۰۰ متری این محل دبیرستان پسرانه‌ای وجود دارد؛ پسرها بعد از تعطیلی از مدرسه‌ شاهد حضور معتادین هستند. همین که بچه‌ها هرروز چشمشان به کارتن‌خوابی و اعتیاد بیفتد باعث می‌شود که قبح ماجرا از بین برود و موضوع در اذهان آنها عادی شود. تعداد معتادین پشت مدرسه‌ اندرزگو به پنچاه نفر می‌رسد که طبق گفته‌ اهالی، ۱۰ نفر از آنها زن هستند.
وی در ادامه می‌گوید که شنیده‌ است، چند وقت پیش خانمی در بین این کارتن‌خواب‌ها باردار بوده و بعد از زایمان کودکش را فروخته است.