۱۴۱ هزار کودک از تحصیل بازمانده‌اند

فرستنده خبر: رامین رامین

ومعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش

اعلام کرد ه بود  که تنها 5 هزار نفر

بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش می گوید: ۱۴۱ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال بوده و به مدرسه نمی‌روند.

یوسف نوری گفته است: مبنای آمار ما برای استخراج تعداد افراد بازمانده از تحصیل قانون آموزش و پرورش است که شورای عالی آموزش و پرورش آن را تعیین می‌کند.

تسنیم به نقل از وی افزود: بر اساس این قانون افرادی که در گروه سنی ۶ سال تا ۱۱ سال تمام به مدرسه نمی‌روند جزء گروه بازماندگان از تحصیل به حساب می‌آیند، آمارگیری ما بر این اساس است که چه تعداد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی به مدرسه نمی‌روند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دی ماه سال ۹۱ آماری از کودکان بازمانده از تحصیل ارائه کردیم که تعداد آنها ۱۵۹ هزار نفر بود، گفت: اسامی برخی از این افراد که باسواد شده‌اند در بانک اطلاعاتی آموزش و پرورش وجود داشت که در بانک اطلاعاتی ثبت و احوال نبود بنابراین پس از تصحیح تعداد بازماندگان از تحصیل ۱۴۱ هزار نفر اعلام شد.

نوری ادامه داد: بعضی از این دانش‌آموزان که در کلاس درس نیستند چرا که معلول بوده،‌فوت کرده یا به خارج از کشور رفته‌اند اما اسامی آنها جزء دانش آموزان بازمانده از تحصیل اعلام می‌شود بعضی هم دانش‌آموزان کلاس اولی روستایی هستند که هنوز به مدرسه وارد نشده‌اند و خانواده‌های آن‌ها با پایان شش‌سالگی تمام آن‌ها را به مدرسه نفرستاده‌اند و عمدتا در اواسط هفت‌سالگی یا پایان هفت‌سالگی این کودکان به مدرسه فرستاده می‌شوند.

فاطمه قربان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش آبان‌ماه ۹۱اعلام کرد ه بود که تنها ۵ هزار نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند. این در حالی است که یوسف نوری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش معتقد است ۱۴۱ هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند. سایت کلمه 03 اریبهشت 1392