محاکمه مامای متهم به فروش نوزاد و جعل گواهی تولد پس از ۱۰ سال

۱۴ شهریور ۱۳۹۷

یک مامای متهم به جعل، سرقت، صدور صدها گواهی جعلی ولادت و فروش غیرقانونی جنین، پس از ۱۰ سال تحقیق و بررسی محاکمه شد. رسیدگی به پرونده این زن از سال ۸۴ با شکایت خانواده‌ای مبنی بر سرقت نوزادشان آغاز شد.

این ماما که نخستین بار با شکایت یک زن جوان درباره سرقت فرزندش بازداشت شد، در جریان تحقیقات منکر هر گونه معامله غیرقانونی شد اما با گذشت زمان اسنادی پیدا شد که نشان می‌داد او از اواسط دهه ۷۰، ده‌ها نوزاد را به خانواده‌های نابارور فروخته است.

با ادامه تحقیقات در این پرونده، پلیس هشت نفر از همدستان این ماما را بازداشت کرد. این افراد متهم بودند با سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی خود، کار صدور شناسنامه‌های جعلی و گواهی‌های ولادت را تسهیل می‌کردند و از این راه پول کلانی به جیب زده بودند.

این ماما بار دیگر در سال ۹۳ به اتهام جعل اسناد، سرقت نوزاد و معامله غیرقانونی جنین بازداشت اما پس از ماه‌ها بازجویی با قرار وثیقه دو میلیارد تومانی آزاد شده بود. در ادامه تحقیقات، سرپرست دادسرای ناحیه ۳۳ تهران با صدور کیفرخواستی با عناوین صدور تصدیق‌نامه خلاف واقع، سرقت نوزاد، جعل و استفاده از سند جعلی، پرداخت رشوه، تحصیل مال نامشروع و معامله نوزادان، پرونده این زن را برای رسیدگی به شعبه ۱۰۴۳ دادگاه کیفری ۲ (رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب فرستاد.

این ماما حدود دو ماه قبل در نخستین جلسه دادگاه تفهیم اتهام شد و قرار است به زودی با حضور متهم و همه شاکیان، رأی صادر و اعلام شود.