۲۵۰۰ کودک در خراسان شمالی از سوءتغذیه رنج می‌برند

۶ آبان ۱۳۹۷

بجنورد- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: دو هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۶ سال به دلیل فقر در این استان از سوءتغذیه رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید خوجانی اظهار کرد: این تعداد کودک در خراسان شمالی توسط شبکه بهداشت و درمان شناسایی و برای درمان به کمیته امداد استان معرفی‌شده‌اند.

خوجانی بابیان اینکه امسال سرانه سبد غذایی برای این کودکان ۹۲ هزار تومان در نظر گرفته‌شده، افزود: طی ۶ ماه نخست امسال یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان برای درمان بیماری سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.

۵۰۷ کودک مبتلابه سوءتغذیه در خراسان شمالی بهبود یافتند

وی در ادامه بیان کرد: در نیمه نخست امسال دو هزار کودک زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه، تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار گرفتند که با بهره‌مندی از خدمات طرح سوءتغذیه ۵۰۷ کودک بهبود یافتند و کودکان بیمار جدید جایگزین شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه سوءتغذیه ازجمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد و عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را برای کودکان به دنبال دارد، تصریح کرد: این نهاد علاوه بر ارائه کمک مالی برای رفع این بیماری، اقدام به ارائه آموزش‌های متنوع به مادران این گروه از جامعه هدف کرده است.

کد خبر 4443895