آغاز فصل سرما و کمبود سوخت در مدارس/ اینبار در کامیاران

فرستنده: حسین کفایت حقیقی

معاون اداره‌ی آموزش و پرورش کامیاران:

شمار قابل توجهی از مدارس کامیاران در فصل سرما با کمبود سوخت مواجه هستند.

در همین رابطه معاون اداره‌ی آموزش و پرورش کامیاران به خبرگزاری فارس گفت: ” تعدادی از مدارس کامیاران با کمبود سوخت روبه‌رو می‌باشند و فرا رسیدن فصل سرما سبب بروز مشکلاتی برای دانش‌آموزان این شهر خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرده است، دانش‌آموزان این شهر هم‌اکنون و در فصل سرما از کمبود سوخت و وسایل گرمایشی نیز رنج می‌برند.

این گفته‌ها در حال بیان شده است که مدتی قبل مدیر کل شرکت گاز استان کُردستان، به ساکنین این استان جهت تأمین گاز مورد نیازشان اطمینان خاطر داده بود و گفته بود، در فصل سرما از بابت تأمین گاز هیچ گونه مشکلی برای شهروندان و دانش‌آموزان این استان به وجود نخواهد آمد.

هر ساله با شروع سال تحصیلی و آغاز فصل سرما مسئولین مدارس مبلغی وجه نقد از دانش‌آموزان مطالبه می‌کنند که به گفته‌ی آنان دریافت این مبلغ از دانش‌اموزان، صرف خرید وسایل مورد نیاز کلاس‌ها و همچنین تأمین سوخت مورد نیاز مدارس خواهد شد.

اواخر دی‌ماه سال گذشته نیز یک مدرسه‌ی ابتدایی به دلیل هر آنچه ” نبود سوخت مصرفی” عنوان می‌شود، برای یک هفته در بخش اورامانات تخت تعطیل شده بود.

چند روز پیش اداره‌ی آموزش و پرورش تکاب طی بخشنامه‌ای به کلیه‌ی مدارس این شهر ابلاغ کرده بود که دانش‌آموز باید مبلغ ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان وجه نقد به مدارس پرداخت کنند .

یک ماه پیش نیز مدیر مدرسه‌ی “سالمی ٢” روستای علی‌آباد در بوکان بنابه ابلاغیه‌ی اداره‌ی آموزش و پرورش این شهر، از هر دانش‌آموز مبلغ ٥٠ هزار تومان وجه نقد مطالبه کرده بود. آژانس کردپا: 29 آبان ماه