کمبود 3 هزار معلم ابتدایی، مشکل آموزش و پرورش اصفهان

دریافت از لیلا سعادت

سید مجید عاملیان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :

 در سال‌های گذشته کثرت طرح‌های آموزشی، یکی از مشکلات مقطع ابتدایی بود

اما در حال حاضر 400 سرباز معلم در مقطع ابتدایی استان مشغول به کار هستند.!!!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه نیروی انسانی با مشکل روبرو است و از مشکل‌دارترین استان‌ها در این خصوص است، گفت: متاسفانه این مشکل به گونه‌ای است که در حال حاضر با کمبود سه هزار معلم مقطع ابتدایی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار «آموزشو پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سید مجید عاملیان در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان که با حضور محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت آموزش و پرورش استان اصفهان، همواره تلاش کرده است در سه محور صداقت، دلسوزی و تعاملات انسانی فعالیت و اهداف خود را دنبال کند، اظهار کرد: در حال حاضر 407 هزار دانش آموز در قالب 17 هزار کلاس درس و 2627 مدرسه مقطع ابتدایی در استان مشغول به تحصیل هستند. 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کثرت طرح‌های آموزشی، یکی از مشکلات مقطع ابتدایی بود، افزود: با وجود مشکلات سعی کردیم از میزان کیفیت فعالیت‌های آموزشی استان کاسته نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با وجود مشکلات و کمبود امکانات مدارس استان بهترین عملکرد را در فعالیت‌های آموزشی داشته‌اند، خاطر نشان کرد: 2600 کلاس درس در مقطع ابتدایی استان علی رغم کمبود امکانات بهترین عملکرد را داشته‌اند.

عاملیان با تاکید بر این نکته که استان اصفهان در زمینه نیروی انسانی با مشکل روبرو است و از مشکل‌دارترین استان‌ها در این خصوص است، ادامه داد: متاسفانه این مشکل به گونه‌ای است که در حال حاضر با کمبود سه هزار معلم مقطع ابتدایی روبرو هستیم.

وی به اجرای طرح چند معلمی به منظور رفع مشکل کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم با اجرای این طرح بتوانیم کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و در حال حاضر 400 سرباز معلم در مقطع ابتدایی استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به اجرای طرح 3 3 6 مقطع ابتدایی در 30 درصد مدارس شهری استان اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات مالی از دیگر چالش‌های آموزش و پرورش استان است و به این دلیل امکان انجام بازدید از مدارس مختلف استان فراهم نشده است. 

عاملیان به اجرای طرح راهبران آموزشی برای رفع مشکلات مربوط به بازدید از مدارس استان اشاره کرد و گفت: بر این اساس در تلاش هستیم که بازدیدهایی توسط معلمان از مدارس صورت گیرد و نتایج آسیب شناسی های مربوطه بررسی شود.

وی افزود: در سال گذشته 14 هزار بازدید از مدارس استان بر اساس طرح راهبران آموزشی صورت گرفت. خبرگزاری ایسنا 17 آذرماه