دانش‌آموز کازرونی در اردو جان باخت

دریافت از: لیلا سعادت

این نخستین بار نیست که

دانش‌آموزان ایرانی در اردوهای تفریحی که آموزش و پرورش برایشان در نظر می‌گیرد،

دچار سانحه می‌شوند

یک دانش‌آموز کازرونی در یکی از اردوگاه‌های حوالی کازرون بر اثر برق گرفتگی، جان باخت.
به گزارش عصرفارس، مدیر آموزش و پرورش کازرون در حاشیه مراسم تشییع و تدفین این دانش‌آموز به فارس گفته است:« احمدرضا کرمی که به همراه سایر هم‌کلاسی‌ها، مربیان و … به اردویی در روستای امامزاده سید حسین کازرون رفته بودند، بر اثر برق‌گرفتگی در این اردوگاه دار فانی را وداع گفت.»
به گفته «مرتضی دیانتی‌نسب»، شدت برق‌گرفتگی به حدی بوده که با وجود انجام کمک‌های اولیه در محل حادثه توسط مربی بهداشت و سایر کادر اجرایی آموزشگاه و انتقال فوری به نزدیک‌ترین درمانگاه در بخش چنارشاهیجان، دانش‌آموز جان خود را از دست داده است.
«فرزانه احمدبیگی، مادر «محمد»، دانش آموز یکی از دبیرستان‌های تهران که خود هم معلم مدرسه ابتدایی است به ایران وایر می‌گوید:«این نخستین بار نیست که دانش‌آموزان ایرانی در اردوهای تفریحی که آموزش و پرورش برایشان در نظر می‌گیرد، دچار سانحه می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند. جامعه دانش‌آموزی ما بارها شاهد چنین حوادث تلخی بوده است، گاهی با چپ شدن اتوبوس فرسوده،  گاه با واژگون شدن قایق و بسیاری مواقع هم درمواردی مانند همین نوجوان کازرونی. »

او با ابراز تسلیت و همدردی نسبت به خانواده احمدرضا، می‌افزاید:« بخشی از این حوادث ممکن است اجتناب ناپذیر باشند اما بسیاری از آن‌ها ناشی از بی‌توجهی، نیود امکانات و تخصیص حداقل اعتبارات برای آینده سازان مملکت است که برای داشتن یک روز شاد و پرتجربه، خود و خانواده آن‎ها بهایی عظیم می‌پردازند؛ بهایی به ارزش جان کودکان و نوجوانان این مرز و بوم.»

مادر آرش و تهمینه هم می‌گوید:« سال‌هاست ما اردو رفتن با مدرسه را  برای بچه ها ممنوع کرده ایم. خودشان هم با توجه به شنیدن خبرهای این چنینی در اردوها، گرایشی به آن نشان نمی‌دهند، اگرچه در هر صورت می دانیم که این برنامه ها می‌توانند تا آخر عمر به عنوان خاطرات خوش همراهشان بمانند، اما خطر نمی کنیم که در ایران ریسک چنین تصمیم هایی بالاست. آموزش و پرورش ما کارنامه خوبی ندارد.»  ایران وایر 20 آذرماه