تقویت ارزش های دینی در مدارس مورد توجه بیشتر قرار گیرد

۲۸ شهریور ۱۳۹۸

شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تقویت ارزش های دینی در مدارس مورد توجه بیشتر قرار گیرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام با تبریک بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی به خانواده بزرگ فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش، بیان کرد: مسئله تعلیم و تربیت بسیار مهم و مورد سفارش دین است و همین میزان اهمیت مؤید سنگینی مسئولیت نیز هست و مجموعه آموزش و پرورش به مساعدت خانواده‌ها، مسئولان، اصناف و … در این راستا نیازمند است.

رئیس‌شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه تأکید کرد: انتظار این شورا از آموزش و پرورش برپا داشتن مدارسی دور از فرهنگ بیگانه و عجین با فرهنگ دین است.

  حجت‌الاسلام نکونام تأمین کرامت و سعادت انسان را فقط در سایه دین امکان‌پذیر دانست و گفت: وحی و دین و انبیای الهی باید به صورت جدی در مدارس وارد شود و در همین راستا پیشنهاد می‌شود معلمان در آغاز هر کلاس درسی سخنی قصار از قرآن و یا بیان اهل بیت(ع) برای دانش‌آموزان بازگو کنند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری بالای بیان سخن یا حدیث کوتاه برای دانش‌آموزان، تصریح کرد: کودکان و نوجوان ذهن آماده پذیرش دارند و با این اقدام می‌توان ذهنشان را با تعالیم قرآن و عترت عجین کرد .