آموزش و پرورش غیبت دانش‌آموزان حاضر در «پیاده‌روی اربعین» را موجه اعلام کرد

مهر ۱۰, ۱۳۹۸

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که از امسال غیبت یک‌هفته‌ای دانش‌آموزان و معلمانی که به راهپیمایی سالانه اربعین می‌روند موجه خواهد بود.علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، روز چهارشنبه، ۱۰ مهر، با اعلام این خبر به ایسنا گفت که دانش‌آموزان «قول می‌دهند که با همت بلندشان، عقب‌ماندگی‌های درسی در این یک هفته را پس از بازگشت جبران کنند».

آقای کاظمی از مدیران مدارس نیز خواسته است که «غیبت همکاران را نیز با ارائه مدارک و مستندات، موجه تلقی کنند».

علیرضا کاظمی همچنین از هماهنگی در این مورد با وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت «از موکب‌هایی که تشکل‌های دانش‌آموزی در داخل خاک جمهوری اسلامی و خاک عراق در مسیر پیاده‌روی برپا می‌کنند حمایت می‌کنیم».

وی توضیح بیشتری درباره میزان این حمایت و شیوه توزیع آن بیان نکرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بارها بر برگزاری «باشکوه» مراسم پیاده‌روی اربعین تأکید کرده و این مراسم، به‌ ویژه از اوائل دهه ۹۰، به یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سیاسی-تبلیغاتی جمهوری اسلامی در خارج از ایران تبدیل شده است.

از جمله اقدامات علنی برای کمک به برگزاری این مراسم، اختصاص مبلغ ۱۷ میلیارد تومان در بودجه دولت حسن روحانی در سال ۹۷ است.

درباره هزینه‌کرد سایر نهادها، از جمله سپاه پاسداران، برای این برنامه اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما شماری از این نهادها، همچون شهرداری‌ها، سالانه مبالغ قابل‌ توجهی را برای پیاده‌روی اربعین اختصاص می‌دهند.

اعلام موجه بودن غیبت یک‌هفته‌ای معلمان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین تازه‌ترین اقدام رسمی جمهوری اسلامی برای حمایت از این مراسم است.