افزایش آمار کودک آزاری در استان مرکزی طی سال جاری

۶ آذر ۱۳۹۸ –

اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: آمار کودک آزاری در استان مرکزی طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.به گزارش خبرنگار مهر، زهرا امینی روز چهارشنبه در اولین کنفرانس تخصصی حقوق کودک استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: ساماندهی وضعیت کودکان آسیب دیده به عنوان اولین متولی بر عهده اداره کل بهزیستی استان می باشد.

وی ادامه داد: در سطح استان مرکزی پنج شبه خانه برای نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست وجود دارد که در شهرستان های دلیجان، اراک و خمین مستقر هستند و دو مرکز ساماندهی کودکان کار در شهر اراک مستقر است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در ارتباط با کودکان معلول مراکز مربوط به توانبخشی کودکان زیر ۱۴ سال در شهرستان های تفرش، آشتیان، اراک، شازند، محلات، دلیجان و خمین مستقر می باشند.

وی عنوان کرد: همچنین ۶ مرکز مشاوره ژنتیک فعال در سطح استان توسط متخصصین در قالب فعالیت های غیر دولتی فعال می باشند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به مساله کودک آزاری گفت: کودک آزاری یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و پزشکی است که به منظور پیشگیری و ساماندهی به مشارکت دستگاه های مرتبط در این حوزه نیاز دارد. در بحث علل کودک آزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی توسط این اداره کل برگزار شده است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در ارتباط با میزان کودک آزاری در استان گفت: آمار کودک آزاری طی شش ماه نخست سال گذشته ۲۱ مورد بوده که در مدت مشابه سال جاری به ۵۷ مورد افزایش یافته و با توجه به این آمار هشدار دهنده، باید اقدامات در این حوزه افزایش پیدا کند و توسط مسئولین تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.