گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در اذر ماه ۹۸

گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در اذر ماه ۹۸ 

گرداورنده گزارش ؛ رضا ویسانیان

بیماری های کودکان : ۲۳ مورد

در حسرت لذت بردن از باران/ وقتی پیامد باران بیماری کودکان شد

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها، سیده فاطمه هلالات: گویی تمامی ندارد. آوارگی آوار شده سر این مردم. چهره‌های خسته و لباس‌های خیس‌خورده تر از دیوارهای شهر این را می‌گوید. دیگر صدای خنده در خیابان‌ها شنیده نمی‌شود. هیچ فرقی نمی‌کند کوت عبدالله باشی، بهارستان یا شهرک دانشگاه. این قصه پر غصه حکایت این روزهای اهواز است. شهری که انگار قرار نیست پایانی برای بحرانش وجود داشته باشد.

تفاهم‌ “محک” و بیمارستان ایتالیایی برای ارتقای درمان کودکان مبتلا به سرطان

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی محک، تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان بیمارستان محک و بیمارستان کودکان گاسلینی از ایتالیا با حضور سفیر ایتالیا، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره و مدیرعامل محک، مدیر عامل، مدیر بخش برنامه‌ریزی و کنترل و رئیس بخش خون، آنکولوژی و پیوند مغز استخوان بیمارستان گاسلینی و متخصصان بیمارستان محک روز چهارشنبه ۲۷ آذر در محل سفارت ایتالیا منعقد شد.

آوا”، قربانی تحریم‌ها/ آخرین وضعیت درمان پروانه‌ای‌ها

 به گزارش ایسنا، ‌ مدت زیادی است که تحریم‌ها اثرات زیانبار خود را بر تامین داروی بیماران، بویژه داروی بیماران خاص گذاشته است، اما شاید این نخستین بار است که مرگ یک کودک دوساله به دلیل تحریم‌ها و نبود پانسمان ویژه‌اش، ‌ اینچنین رسانه‌ای شده و واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشته است.

کودکان 8 استان سوء تغذیه دارند

استاندار لرستان گفت: لرستان جزو هشت استان دارای سوء تغذیه کودکان در کشور است.به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در محل سالن همایش‌های استانداری لرستان بیان کرد: کودکان جزء ضعیف‌ترین گروه‌ها هستند که از آسیب‌های اجتماعی متاثر می‌شوند.

مسمومیت یک دانش آموز در پی مصرف کیک حاوی قرص در دهدشت

خبرگزاری هرانا – یک دانش آموز دختر در یکی از مدارس شهر سوق در پی مصرف کیک حاوی قرص که از بوفه مدرسه خریداری شده بود، دچار تنگی نفس و خواب آلودگی شده و به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل شد. کادر درمانی بیمارستان حال عمومی این دانش آموز را مطلوب گزارش کرده‌ اند.

۷۵۰۰ کودک لرستانی سوء تغذیه دارند/ عدم مناسب‌سازی شهر برای کودکان

خرم‌آباد- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: ۷۵۰۰ نفر کودک دارای سوء تغذیه در لرستان شناسایی شده است.به گزارش خبرنگار مهر، ناهید پرویز پور صبح امروز چهارشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با اشاره به اینکه ۵۳۵ هزار نفر جمعیت کودک صفر تا ۱۸ سال لرستان است، اظهار داشت: ۳۰ درصد جمعیت استان را کودکان تشکیل می دهند که ۵۲ درصد آن ها پسران و ۴۸ درصد دختران هستند.

وجود قرص در شیرخشک‌ها صحت دارد؟

ایسناا نوشت: در شبکه‌های مجازی خبری مبنی بر اینکه؛ قرص‌های مشکوک که پیش از این در کیک‌های خوراکی جاسازی شده بود، این بار در قوطی‌های شیرخشک نوزادان پیدا شده‌اند.دکتر علی اسدی‌پور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص موضوع قرص‌های مشکوک در شیر خشک کودکان گفت: این خبر اساسا کذب بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد.

احتمال بیوتروریسم بودن کیک‌های آلوده

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: فردا جلسه ای در حوزه امنیتی با موضوع کیک های آلوده به قرص تشکیل می شود، چون به احتمال قریب به یقین این موضوع بیوتروریسم است، البته زمینه های و ریشه های آن بایست معلوم شود.

سوختگی در ایران ۸ برابر میانگین جهانی/مهم‌ترین علت سوختن کودکان چیست؟

مهر نوشت: رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته، گفت: سوختگی در ایران ۸ برابر میانگین جهانی است. محمد جواد فاطمی، روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع روز ملی پیشگیری از سوختگی که در بیمارستان حضرت فاطمه(س)، برگزار شد، افزود: بیش از دو برابر مرگ و میر جهانی، فوتی ناشی از سوختگی در ایران داریم.

کلاف پیچیده آلودگی هوای اصفهان/کارخانجات یا خودروها مقصر کدامند؟

خبرگزاری مهر– گروه استان‌ها: سال‌هاست که با سردی هوا سایه آلاینده‌های جوی بر نصف جهان سنگینی می‌کند و هرکدام از مسئولان علت آن را به ظن خود، یکی از منابع نام‌آشنای آلودگی هوای اصفهان می‌دانند؛ عده‌ای ۹ هزار واحد صنعتی و نیروگاه‌های استان اصفهان را مقصر برمی‌شمارند که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ذرات آلاینده را وارد ریه اصفهانی‌ها کرده و قربانی می‌گیرند برخی نیز عقیده دارند منشأ آلودگی تردد تعداد بالای وسایل نقلیه است.

بیسکویت مسموم پنج کودک را در رفسنجان راهی بیمارستان کرد

مسئول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: شامگاه پنجشنبه پنج کودک در این شهرستان که بیسکویت مسموم مصرف کرده بودند به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند.به گزارش شفاآنلاین،

۷ کودک کرمانی بر اثر مصرف کیک آلوده راهی بیمارستان شدند

رئیس اورژانس کرمان از مسمومیت هفت کودک در کرمان و بافت خبر داد و گفت: در بسته‌بندی‌های کیک و کلوچه‌ها ارائه شده قرص وجود داشته است.سیدمحمد صابری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه تاکنون هفت کودک کرمانی با نشانه‌های مسمومیت و خواب‌آلودگی به اورژانس مراجعه کردند اظهار داشت: چهار کودک در کرمان و سه کودک در بافت به اورژانس مراجعه کردند.

قرص در کیک؛ ارجاع مسئله به پلیس فتا

سازمان غذا و دارو می‌گوید وجود قرص در کیک‌‌های مدارس سه استان، می‌تواند موضوع امنیتی باشد. وزارت آموزش و پرورش صدور بخشنامه برای پرهیز از مصرف کیک را تکذیب کرد. وزارت بهداشت گفت بررسی دلایل امر در حیطه اختیاراتش نیست.کشف قرص در کیک‌‌‌های دانش آموزان؛ قرص‌هایی که چه بسا روان گردان، اعتیادآور و مسموم‌کننده باشند. دو چه وله.

۲۵۰کودک مبتلا به سوءتغذیه زاوه، مورد حمایت کمیته امداد زاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: این کودکان که زیر 6سال سن قرار دارند با اهداء سبد غذایی و شیر خشک و طی مدت یک سال تحت پوشش این نهاد قرار می گیرند.

طی سه هفته آینده با روند صعودی شیوع آنفولانزا مواجه هستیم/ آلودگی هوا عوارض بیماری را افزایش می‌دهد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت کیانوش جهانپور گفت: پیش‌بینی ما این است که طی ۳ هفته آینده ما با روند صعودی شیوع و بروز آنفولانزا روبه‌رو باشیم ایلنا،

۳۰ درصد دانش‌آموزان استانداردهای سلامت روان را ندارند

ایسنا معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در حوزه سلامت روان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و یک درصد دانش‌آموزان نیاز به خدمات اورژانسی در حوزه آسیب‌های روانی دارند.

آنفلوآنزا برخی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی مدارس این استان به دلیل شیوع آنفلوانزا فردا چهارشنبه تعطیل شدند.«حمید محمدی زاده» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: به دلیل شیوع آنفلوآنزا و با تایید استانداری، مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی تمامی شهرستان‌های استان فردا تعطیل هستند.

فوت ۳ نفر در بابل بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا با ویروس H1N1

ایسنا/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از فوت ۳ نفر در بابل بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا با ویروس H1N1 در این شهرستان خبر داد.مصطفی جوانیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم نگران تهیه واکسن آنفولانزا نباشند، اظهار کرد: افراد مبتلا به آنفولانزا، خود درمانی نکنند و والدین در صورت بروز علائم سرماخوردگی، فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

مواد شیمیایی سمی که در غذای کودکان وجود دارد

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سموم زیادی در غذای کودکان وجود دارد. آزمایش‌های انجام شده بر روی غذاهای کودک فروخته شده در آمریکا نشان داد ۹۵ درصد آن‌ها حاوی یک یا چند ماده شیمیایی سمی مانند سرب، جیوه، آرسنیک و کادمیوم هستند.به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بر اساس یک گزارش جدید در آمریکا و با بررسی‌های انجام شده بر روی 168 غذای کودک مشاهده شد که از هر 4 مورد، 1 مورد حاوی فلزات سنگین است.

وضعیت بیماران تالاسمی در سیستان و بلوچستان نگران کننده است

چابهار– ایرنا– مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران  یونس عرب گفت: وضعیت بیماران تالاسمی در سیستان و بلوچستان نگران کننده است و نیازمند خون، افزایش تخت، درمان و رسیدگی بیشتر هستند. است و ۱۵۰۰بیمار تالاسمی در جنوب سیستان وبلوچستان وجود دارد.

سن ابتلا به ایدز بر اثر رابطه جنسی ۱۵ سال است

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران مینو محرز با تاکید بر اینکه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلکه خط قرمز‌های افرادی که نگرش منفی دارند، مانع اطلاع رسانی می‌شود و این خط قرمز‌ها به جوانان ما آسیب‌ می‌زنند.بهار نیوز.

۹۵ هزار کودک در استان مرکزی به سوء تغذیه دچار هستند

اراک- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی زهرا فرجی  گفت: طبق برآورد صورت گرفته، در حال حاضر حدود ۹۵ هزار کودک در استان مرکزی گرفتار سوء تغذیه هستند.به گزارش خبرنگار مهر.

هشدار؛ بیماران قلبی، کودکان و سالمندان از فعالیت بدنی خودداری کنند

بر اساس اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای تهران توصیه شده است، کلیه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی طولانی مدت  در فضای باز خودداری کنند. همچنین شهروندان در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌ها دقت لازم را داشته و از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها جلوگیری به عمل آورند.خبر انلاین.

کانون دفاع از حقوق  بشر در ایران 

کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان 

گزارش نقض حقوق کودک و نوجوان در اذز ماه ۹۸ -۲