اقشار مردم باید با گفتمان جهادی آشنا شوند

۶ دی ۱۳۹۸،‏

محمد زهرایی عصر جمعه در همایش جهادگران مسأله محور استان سمنان در سالن آمفی تئاتر  فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان افزود: گروه های جهادی امروز بدون هیچ چشم داشت مالی با باورهای عالی به مناطق محروم خدمت رسانی می‌کنند اما این جوانان جهادی نباید فقط به خدمت رسانی، روشنگری و مطالبه گری اکتفا کنند بلکه باید  در  بدنه دستگاه های اجرایی کشور مسوولیت بپذیرند.

ؤ

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: جوان جهادی امروز باید این بیانیه را که در آن مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ بار نام جوان و نوجوان را در آن تاکید کرده‌اند  به گفتمان عمومی تبدیل کند تا آینده کشور با عملیاتی کردن این بیانیه به اهداف والای خود برسد.

وی افزود: تشکل سازی از شاخص هایی  است  که جوان مومن انقلابی باید در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بدنبال آن باشد و در اقشار مختلف گسترش یابد.

وی ادامه داد :  ۲ هزار و ۴۳۰ پایگاه بسیج دانشجویی در کشور وجود دارد که با تشکیل شورای خواهران و برادران باید به صورت فعال عمل کند و تعداد زیادی از دانشجویان را نیز در خود جذب کند.

وی خاطر نشان کرد : یکی از وظایف  تفکر بسیجی و جهادی علاوه بر تشکل سازی، عمومی ساختن این تفکر است و در  شبکه سازی ها باید کارمند و افرادی را مد نظر قرار داد که  برای دغدغه مردم و کمک به آن فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: شبکه  افراد انقلابی باید گسترش یابد و سایر افراد و جوانان  وقتی به این گروه انقلابی و خدمت رسان اضافه می شوند که ادبیات مشترکی منهای تفکر سیاسی شکل بگیرد و دفاع از ارزش های نظام مد نظر قرار بگیرد تا آن گفتمان باعث رغبت قشر خاکستری  جامعه شود.

وی اضافه کرد : مردم در حادثه سیل نشان دادند به رنگ و نژاد و مذهب  توجه نمی کنند و برای کمک به همنوع خود در کنار آسییب دیدگان هستند، تفکر جهادی  پذیرش مسوولیت در هنگام سختی ها است  و یک کار عبادی به حساب می آید که این تفکر باید در تمام مردم جریان پیدا کند.

زهرایی با اشاره به بیانات رهبری تاکید کرد : گفتمان جهادی در گام دوم انقلاب باید  گفتمان عمومی در راستای حل مسائل کشور با مسوولیت پذیری جهادگران باشد.