امتناع محصلین مریوانی از پرداخت وجه نقد تهدید آنها را در پی داشت

دریافت از: حسین کفایت حقیقی

طی سال جاری مدارس مناطق کُردنشین ایران

مبلغ ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان  از دانش‌آموزان اخذ کردەاند.

پس از آنکە دانش‌آموزان یکی از مدارس سطح شهر مریوان از پرداخت وجه نقد بە مسئولان مدرسە امتناع کردند، این دانش‌آموزان از سوی مسئولین مورد تهدید قرار گرفتند.

بە گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دانش‌آموزان مدرسە “صادقیە” شهرستان مریوان بە دلیل امتناع از پرداخت وجه نقد درخواست شدە، از سوی مسئولین مدرسە مورد تهدید قرار گرفته و به آنها اعلام کرده‌اند در صورت مقاومت در برابر پرداخت وجه نقد با آنها برخورد شدید خواهد شد.

از دیگر سو، یک شهروند کُرد در آبدانان از “برگه‌های هدیه‌به مدرسه” ابراز “گله‌مندی” کرده و ارسال چنین برگه‌هایی با قید مبلغ که “حالت اجبار” به آن داده شده را “غیرقانونی” عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از والدین دانش‌آموز کُرد اعلام کرد: برخی مدارس دو سه روز قبل از واریز یارانه‌ها، این کار را انجام می‌دهند.

پیشتر و در ابتدای دی‌ماه امسال، دانش‌آموازان هنرستان “عفت” سروآباد بە علت عدم پرداخت پول بە مدرسە، از سوی مسئولین مدرسە از حضور آنها در جلسات امتحان ممانعت بە عمل آمد.

طی سال جاری قریب به اتفاق مدارس مناطق کُردنشین ایران مبلغ ٥٠ تا ١٠٠ هزار تومان را بە بهانە تهیە سوخت و وسایل مورد نیاز مدرسە از دانش‌آموزان اخذ کردەاند.آژانس کردپا 25 دیماه