هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است

۹ بهمن ۱۳۹۸

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت.

داود قاسم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز در روز چهارشنبه برابر با ۱۱۰ بوده و برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است‌.

وی افزود: در این شرایط توصیه می‌شود، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج منزل خودداری کنند.

وی تاکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر پایداری جو استان، شاهد انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای تبریز خواهیم بود، از این رو شهروندان مسائل توصیه شده را به طور جدی‌تر مورد توجه قرار دهند.

قاسم زاده در ادامه توصیه کرد: شهروندان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار داده و از تردد غیرضروری با خودروی شخصی پرهیز کنند.

توصیه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی برای کاهش آلودگی هوا

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در راستای کاهش آلودگی هوا، اطلاعیه‌ای خطاب به شهروندان منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

با توجه پیش بینی اداره کل هواشناسی و پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی خواهشمند است جهت جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا موارد زیر توسط همشهریان محترم رعایت شود.

. به حداقل رساندن تردد با خودرو شخصی در داخل شهر
. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری
. عدم سوزاندن برگ و درختان در باغهای اطراف تبریز و شهرهای بزرگ
. پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و غیره
. کاهش سفرهای غیرضروری داخل شهر
. صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی
. معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگیمان را به عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهیم.
. استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز راهکار خوبی برای پالایش آلودگی هوا در فضای بسته منازل است.