بازداشت و محاکمه متهم به آزار جنسی کودک کم توان ذهنی در تهران

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – متهم به آزار جنسی پسربچه ای ۱۴ ساله در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. وی متهم است به همراه فردی دیگر، کودکی را که به لحاط ذهنی کم توان بوده، فریب داده و به بهانه نشان دادن موجودی خیالی او را در راه بازگشت از مدرسه، به خیابان‌های اطراف خاوران در تهران کشانده و مورد تجاوز قرار داده است. جلسه دادگاه در حالیکه برگزار شده که متهم آزار این کودک را انکار و متهم دیگر نیز به مکانی نامعلوم گریخته است. به بیان پدر کودک، این حادثه موجب آسیب روانی شدید فرزندش شده و در حال حاضر این کودک تحت درمان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از همشهری آنلاین، دو متهم به تجاوز و آزار جنسی پسر بچه‌ای ۱۴ ساله که از کم توانی ذهنی نیز رنج می‌برد، بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده سال گذشته به دنبال مراجعه مردی میانسال همراه با پسری ۱۴ ساله، به اداره پلیس آگاهی تهران و طرح شکایت آغاز شد. مرد میانسال در تشریح ماجرا گفت: “پسرم کند ذهن است و از معلولیت ذهنی رنج می‌برد. به همین خاطر نمی‌تواند در مدارس عادی تحصیل کند.. دیروز سهراب دیرتر از همیشه از مدرسه به خانه برگشت. سر و وضع آشفته‌ای داشت و حالش خوب نبود. وقتی علت را پرسیدم گریه کرد. با او صحبت کردم تا اینکه متوجه شدم دو پسر جوان به بهانه نشان دادن جانوری عظیم الجثه او را به بیابان‌های اطراف خاوران برده‌ و آزار داده‌اند”.

به دنبال طرح این شکایت، سهراب به پزشک قانونی معرفی و آزار جنسی وی تایید شد. پلیس با نشانی‌هایی که از کودک گرفته بود جست و جوی متهمان را آغاز کرد تا اینکه یکی از آن‌ها به نام «احسان» بازداشت شد.

احسان در مواجه با سهراب سکوت کرد و در بازجویی‌ها متهم دیگر با هویت «مهراد» را به آنان معرفی کرد. با پایان یافتن شناسایی و بازداشت متهمان به آزار جنسی این کودک، هردو متهم به قید وثیقه، تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت آزاد شدند. اما در این میان روشن شد مهرداد به مکان نامعلومی گریخته است. تلاش برای ردیابی مهرداد توسط پلیس آگاهی و درج آگهی احضار به دادگاه نیز به نتیجه نرسید.

بدین ترتیب احسان به تنهایی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. طی جلسه دادگاه پدر سهراب برای متهمان تقاضای اشد مجازات کرد و گفت: “مهرداد فراری است و پلیس ردی از او به دست نیاورده اما من برای او نیز مجازات می‌خواهم. آنها می‌دانستند پسرم از معلولیت ذهنی رنج می‌برد اما به او رحم نکردند و به بهانه نشان دادن حیوانی خیالی سهراب را به بیابان‌های حاشیه تهران بردند و بی رحمانه او را آزار دادند. پسرم تحت تاثیر این ماجرا اوضاع روحی بدی پیدا کرده و مدت‌هاست که تحت درمان یک روانشناس قرار دارد و زندگی من و همسرم سیاه تر از قبل شده است”.

سپس احسان در جایگاه ایستاد و گفت: “مهرداد نقشه را کشیده بود. او گفت پسر کندذهنی را می‌شناسد که می‌توانیم او را همراه خودمان به بیابان ببریم. ما به بهانه نشان دادن جانوری عظیم الجثه سهراب را به بیابان‌های حوالی خاوران بردیم و برای خنده سر به سرش گذاشتیم. اما من او را آزار ندادم و نمی‌دانم مهرداد نیز او را آزار داده یا نه. من حالا هیچ نشانی از مهرداد ندارم و نمی دانم به کجا فرار کرده است”.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.