خودکشی یک کودک کار ۱۱ ساله در کرمانشاه

۱۳۹۹/۰۳/۱۸

خبرگزاری هرانا – طی هفته گذشته، یک کودک ‌کار ۱۱ ساله در کرمانشاه دست به خود کشی زد و جان خود را از دست داد. یک مددکار جمعیت امام علی که از نزدیک با آسیب های اجتماعی محله جعفرآباد کرمانشاه درگیر بوده در خصوص خودکشی «آرمین» می گوید: “پدر معتاد، مادر فوت شده، گرسنگی، کار مداوم کودکان، درگیر شدن کودکان با مصرف مواد مخدر، سابقه خودکشی در کودکان، محیط زندگی نامناسب، استفاده نزدیکان برای تکدی گری و… شواهد قطعی و کافی بود که از نابودی و تباهی کودکان در آینده نزدیک خبر دهد”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میلکان آنلاین، یک کودک کار ۱۱ ساله در کرمانشاه دست به خود کشی زد و جان خود را از دست داد.

جعفر دانش پرور، مسئول جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی کرمانشاه در خصوص شرایط زندگی این کودک که نامش “آرمین” عنوان شده است، گفت: “خواهر کوچکش هنوز بهزیستی بود که مادرش بر اثر سرطان راهی بیمارستان شد و همانجا از دنیا رفت. خواهرش را به بهانه فوت مادر به خانه برگرداندند. پیش از عید وقتی مادربزرگ او را همراه با خود برای تکدی گری برده بود، توسط بهزیستی به مراکز نگهداری منتقل شد اما هر چقدر تلاش کردیم در بهزیستی نگهش دارند موفق نشدیم و بهزیستی به بهانه اینکه اینها کولی هستند و سبک زندگیشان همینطور است گفتند که کاری از دستمان بر نمی‌آید”.

وی ادامه داد: “بعد از فوت مادر، مدتها اعضای جمعیت به علت تعطیلی خانه ایرانی جعفرآباد به خاطر کرونا (محل برگزاری کلاس های آموزشی، هنری و حمایت از کودکان در معرض آسیب تحت حمایت جمعیت)، هر روز با غذای گرم به خانه آرمین می رفتند و شهادت می‌دادند که حتی قاشقی برای خوردن غذا در آن خانه نیست که امیدی به طبخ غذا در آنجا باشد”.

دانش پرور افزود: “پدر معتاد، مادر فوت شده، گرسنگی مداوم، کار مداوم کودکان، درگیر شدن کودکان با مصرف مواد مخدر، سابقه خودکشی در کودکان، محیط زندگی نامناسب، استفاده نزدیکان برای تکدی گری و… شواهد قطعی و کافی بود که از نابودی و تباهی کودکان در آینده نزدیک خبر دهد”.

هفته گذشته آرمین با مادربزرگ دعوایش می‌شود و به گفته خواهر کوچکش به هدف خودکشی یک ورق قرص می‌خورد. آرمین را به بیمارستان می‌برند ولی تلاش‌ها بی نتیجه مانده و این کودک جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش، شناسنامه آرمین که برای تحویل جسدش لازم است، هنوز در بیمارستان «امام رضا» در گرو پرداخت بدهی بستری زمان مرگ مادر است. پس از سه روز تعطیلی، شنبه ۱۷ خردادماه به دنبال شناسنامه می روند و به آن‌ها می‌گویند شناسنامه گم شده است.