از ازدواج اجباری دختر ۱۴ ساله تا خودکشی دختر ۱۲ ساله، ازدواج نکنی باید در خانه ما کار کنی

۰۱ تیر ۱۳۹۹

«دُر بی بی» مادری ۳۷ ساله است که ۹ سال قبل همسر خود را از دست داده و با کارگری و کار در زمین های کشاورزی و یارانه ۴۵ هزار تومانی روزگار خود و فرزندانش را می گذراند.این مادر سه دختر دارد که خانواده شوهرش و در واقع عمو و عمه فرزندانش اصرار دارند دختر ۱۲ ساله این زن ازدواج کند؛ همانطور که زهرای ۱۴ ساله را سال قبل به زور عروس کرده بودند.

قصه زندگی «در بی بی» سختی های زیادی دارد که نزدیک بود با مرگ دختر ۱۲ ساله اش با داغی بزرگ تر همراه شود که به خیر گذشت.

به گزارش ایسنا، «دُر بی بی» مادری ۳۷ ساله است که ۹ سال قبل همسر خود را از دست داده و با کارگری و کار در زمین های کشاورزی و یارانه ۴۵ هزار تومانی روزگار خود و فرزندانش را می گذراند.

این مادر سه دختر دارد که خانواده شوهرش و در واقع عمو و عمه فرزندانش اصرار دارند دختر ۱۲ ساله این زن ازدواج کند؛ همانطور که زهرای ۱۴ ساله را سال قبل به زور عروس کرده بودند.

زهره که تازه ۱۲ سالش تمام شده، راضی به ازدواج نیست و می گوید: «می خواهم درس بخوانم و نمی خواهم ازدواج کنم.»

«در بی بی» می گوید: عمو و عمه زهره گفته اند حالا که ازدواج نمی کنی باید در خانه ما کار کنی که بعد از دعوا برای شوهر دادن او، زهره دست به خودکشی زد.

وی گفت: بعد از چند روز که زهره از بیمارستان ترخیص شد و به خانه آمدیم، پسر برادرشوهرم به خانه ما آمد و می خواست زهره را کتک بزند که من مانع شدم و مرا به باد کتک گرفت.

در بی بی با اشاره به اینکه من امنیت جانی ندارم و خانواده شوهرم مرا اذیت می کنند افزود: دختر ۱۴ ساله ام را هم سال قبل شوهر دادند که به همراه شوهرش در جای دیگری کارگری می کنند و وضع مالیشان خوب نیست.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان کرمان به این موضوع ورود کرده و با پیگیری و تماس وی با رییس دادگاه شهرستان فهرج، دستور پیگیری وضعیت این خانواده صادر شد.