گزارش نموداری سه ماهه نقض حقوق کودک و نوجوان (فروردین و اردیبهشت و خرداد )ماه سال 99

اخبار عمومی فروردین ماه: 47 مورد

بیماری های کودکان :9 مورد

کرونا در قم − بستری ۱۹ کودک با مشکل حاد تنفسی

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود ۳۰۰ بیمار به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا مشکوک بودن به کووید۱۹ در بیمارستان‌های قم بستری هستند که ۱۹ نفر آن‌ها کودک هستند.محمدرضا قدیر روز جمعه در گفت و گویی، افزود: از همشهریان عزیز تقاضامندیم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینگی خانگی همچنین برای کودکان، نهایت اهتمام را داشته باشند. ایرنا.

مدیر بیمارستان میبد سه کودک به کرونا مبتلا شدند

یزد- ایرنا- مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد از مبتلا شدن یک دختر بچه هشت ساله و ۲ کودک ۲ و سه ماهه این شهرستان به بیماری کووید ۱۹(کرونا) خبر داد.

نوزاد ۹ ماهه فسایی به کرونا مبتلا شد

گروه جامعه: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در روزهای قبل از ابتلای کودک ۲.۵ ساله فسایی به کرونا متعجب شدیم اما با مثبت شدن جواب آزمایش کرونای نوزاد ۹ماهه فسایی، شاهد کاهش سن مبتلایان در شهرستان فسا هستیم.افتاب نیوز.

به مناسبت روز جهانی اوتیسم لزوم اهتمام مسئولان به تحصیل و شغل مبتلایان به اوتیسم در سال جدید

ایسنا/یزد مدیر یکی از مراکز اوتیسم در یزد با تاکید بر این که ادامه تحصیل و شغل مشکلات کودکان اوتیسم در آستانه ورود به بزرگسالی است، گفت: امیدوارم در سال جدید مسئولان مربوطه با برنامه‌ریزی و مدیریت، موانع و مشکلات پیش روی این کودکان که در آستانه ورود به بزرگسالی هستند را مرتفع کنند.

نوروزنامه ۹۹/ گزارش؛ هراس بیماران خاص از ابتلا به کرونا/ قیمت 30 برابری درمان دردسرساز شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: کرونا، بیماری مرموزی که زندگی همه ما را فلج کرده است. هر روز خبر جدیدی از تاثیرات مخرب آن به گوش می‌‎رسد. در این میان برخی شواهد مبنی بر تغییرات در روند خدمات‌رسانی به بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به سرطان و نقص ایمنی هستیم. باید دانست افراد مبتلا به سرطان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، خط مقدم ابتلا هستند و بیش از پیش انتظار می‌رود تا تمهیدات ایمنی برای مصونیت در برابر این بیماری اندیشیده شود.چون هرگونه بی‌توجهی یا کم توجهی در خدمات رسانی به بیماران مبتلا به سرطان عواقب جبران ناپذیری دارد.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان کردستان ‌به ۴۰۴ نفر رسید / ابتلای ۷ کودک زیر ۱۰ سال

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزین رضاعی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش آمار ویروس کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در روزهای هشتم و نهم فروردین‌ماه جاری تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان با 56 نفر افزایش از 348 به 404 نفر رسید.

سه کودک کردستانی به ویروس کرونا مبتلا شدند

سنندج – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز آزمایش ابتلای ۳ کودک ۵، ۶ و ۸ ساله در این استان به ویروس کرونا مثبت بوده است.

مرگ ۳ دانش آموز بر اثر کرونا

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا تاکنون سه نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سال ۹۷چه بود؟/ فوت بیش از ۱۵ هزار کودک زیر پنج سال

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پایگاه اطلاعات جمعیت کشور،  در سال ۹۷، ۱۵ هزار و ۶۵۱ مرگ و میر به ثبت رسیده مربوط به کودکان زیر پنج سال بوده است. به بیان دیگر این آمار ۱۵.۴ درصد از کل تعداد مرگ و میر‌های ثبت شده در سال ۹۷ را تشکیل می‌دهد؛ از این آمار ثبت شده ۴۶.۸۷ درصد پسر و ۵۳.۱۲ درصد دختر زیر پنج سال بوده اند.

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان

گزارش نموداری سه ماهه نقض حقوق کودک و نوجوان در( فروردین و اردیبهشت و خرداد ماه 99