امام‌جمعه شاهرود: آموزش عمومی مبارزه با مواد مخدر از مهدکودک‌ها آغاز شود

۰۸ تیر ۱۳۹۹

سمنان- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه مقابله با پدیده شوم اعتیاد نیازمند عزم جدی و برنامه‌ریزی مسئولان است، گفت: آموزش عمومی مبارزه با مواد مخدر باید از مهدکودک‌ها آغاز شود.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی ظهر آدینه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان در تمام دنیا این اصل انکار ناشدنی است، ابراز داشت: بی‌شک وقت گذاشتن و هزینه کردن در راستای پیشگیری از اعتیاد نتایج مطلوب‌تری را به دنبال خواهد داشت.

وی بابیان اینکه آموزش‌های عمومی مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را باید از خانواده و مهدکودک‌ها آغاز کرد، افزود: برای آگاهی یک جامعه باید روی کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان فردا سرمایه‌گذاری کرد تا بتوان شاهد پرورش نسلی بود که از این معضلات اجتماعی به دور است.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه اگر خواهان جامعه مصون از اعتیاد هستیم باید نسل جوان و نوجوان به اینکه اعتیاد یک سم است، برسند، ابراز داشت: آموزش‌وپرورش برای رسیدن به این مهم می‌تواند سهم بسزایی داشته باشند که انتظار می‌رود همراهی و هم‌راستایی دستگاه‌ها با یکدیگر بیشتر شود.

امینی ضمن بیان اینکه تجربه عمومی و مستندات نشانگر این واقعیت مهم که بانوان آسیب‌پذیرترند، در ادامه تصریح کرد: لذا باید توجه کرد تا برنامه‌ها با جهت‌گیری مصون‌سازی جامعه به‌ویژه بانوان اجرا شود.

وی ضمن بیان اینکه باید دقت کرد که درراه مبارزه با اعتیاد گرفتار اعتیادهای ضد دین و معنویت نشویم، افزود: ائمه جمعه و جماعات استان از هیچ کوششی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی برنامه‌های دولت در راستای مبارزه با مواد مخدر دریغ نخواهند کرد.