جانباختن ۴ نفر در حوادث دو روز گذشته در استان اصفهان

۱۴ تیر ۱۳۹۹

اصفهان- ایرنا- وقوع چهار سانحه رانندگی، چهار غرق‌شدگی و ۲ مورد آتش‌سوزی در استان اصفهان در ۴۸ ساعت گذشته موجب فوت چهار نفر و مصدوم شدن هشت نفر دیگر شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت ۱۸ و ۳۴ دقیقه روز پنجشنبه یک مرد ۴۱ ساله در استخر کشاورزی واقع در برنجگان لنجان غرق شد و جان خود را از دست داد.

غفور راستین درباره حادثه غرق‌شدگی دیگری در ساعت ۱۴ روز گذشته بیان کرد: در این حادثه کودکی پنج ساله در روستای چم طاق باغبهادران غرق شد که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی محل خارج و توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد.

وی در خصوص حادثه مشابه دیگری که ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه همانروز در برکه پارک ساحلی زرین‌شهر رخ داد، اضافه کرد: در این حادثه مرد ۳۴ ساله غرق شد و جان خود را از دست داد.

فوریت ‌های پزشکی شهرستان زرین شهر دارای سه پایگاه شهری، ۲ پایگاه جاده‌ای، یک اتاق فرمان و ۳۴ نفر نیرو است.

زرین شهرمرکز شهرستان لنجان در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: ساعت ۱۷ و ۴۸ دقیقه پسر ۱۸ ساله در کانال آب با عمق ۶ متر در گلدشت نجف‌آباد غرق شد و در دم جان خود را از دست داد.

وی از سانحه رانندگی برخورد دو خودروی سواری پراید و پژو پارس در نجف آباد در شب گذشته خبر و ادامه داد: در این حادثه یک مرد ۲۵ ساله فوت کرد و چهار مرد در سنین ۳۰ تا ۴۰ سال نیز دچار مصدومیت شدند.

راستین خاطرنشان کرد: مصدومان این سانحه ترافیکی برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد منتقل شدند.

شهرستان ۳۰۰ هزار نفری نجف‌آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخورد دو خودروی پژو ۴۰۵ و پراید در خیابان معرفت نجف‌آباد نیز ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه شب گذشته به مصدومیت ۶ تَن شامل دو مرد، دو زن و دو کودک سه و هفت ساله منجر شد که پس از دریافت خدمات اولیه درمانی پنج نفر از آن‌ها به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) این شهر منتقل شدند و مرد ۳۶ ساله مصدوم نیز برای انتقال به بیمارستان رضایت نداد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان در ادامه از انتقال مادر باردار چهارقلو از داران به بیمارستان منتظری نجف آباد به وسیله بالگرد اورژانس خبر داد و گفت: این مادر ۳۲ ساله در صحت کامل به بیمارستان منتقل شد و امداد هوایی در هلی پد بیمارستان فاطمه الزهرا(س) برای اولین بار فرود آمد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یک مورد حادثه واژگونی خودرو در شرق اصفهان به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل خودرو به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که نیروهای امدادی بخش مرکزی به منظور خاموش کردن آتش ناشی از تصادف، امدادرسانی و ایمن‌سازی به محل اعزام شدند و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه روز گذشته نیز یک کارگاه آهنگری در مجتمع کارگاهی امیرکبیر دچار آتش‌سوزی شد که پس از اعلام به آتش‌نشانی نیروهای عملیاتی ایستگاه‌های ۱۰ و ۲۲ به محل اعزام شدند.

وی اظهارداشت: در این کارگاه آهنگری چندین دستگاه سیلندر ۱۱ کیلویی گاز LPG وجود داشت که با ورود نیروهای آتش‌نشانی به محوطه حریق، سیلندرها خارج و از خسارات جانی و مالی بیشتر جلوگیری شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین درباره آتش‌سوزی بامداد امروز در یک کارگاه تولید صنایع دستی در خیابان شیخ طوسی شرقی عنوان کرد: تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های شماره چهار و هفت به محل اعزام شدند و خوشبختانه حادثه مصدومی نداشت.

علت بروز این حوادث در دست بررسی است.