معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش: فدراسیون‌ ورزش دانش‌آموزی از مربیان دانش‌آموز استفاده می‌کند

۲۴ تیر ۱۳۹۹

تهران-ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی مامور شد در برگزاری مسابقات درون مدرسه‌ای از میان دانش‌آموزان، آموزشیار و مربی‌یار انتخاب کند تا با آگاهی از استعدادها از ظرفیت‌های ورزشی کشور بهره‌مند شویم.

مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره اهمیت تفاهم نامه آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان به منظور کشف استعدادهای دانش آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش خزانه استعدادهای کشور و همچنین مجرای امور، ارتقا و تکامل کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش و کلاس های مدرسه ای نباشد، دانشگاه و امتداد تحصیل در دانشگاه نیز میسر نمی شود، از این رو اگر فعالیت ها و ورزش های افراد در سنین کودک و نوجوان در حد وسیع شکل نگیرد، تمامی حوزه های کشور با مشکل مواجه می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش با بیان این که آموزش و پرورش یک تشکیلات زیر ساختی است که تمامی نهادهای کشور از خروجی این وزارتخانه بهره مند می شوند، عنوان کرد: استعدادهای ورزشی دانش آموزان در حوزه ورزش شکل می گیرد و توسط ۳۳ هزار دبیر تربیت بدنی پرورش می یابد و حمایت می شود و به سمت هیات های ورزشی گسیل می شوند.

حمیدی ادامه داد: آموزش و پرورش تفاهم نامه ای با وزارت ورزش و جوانان منعقد شد که براساس آن در حوزه های آموزش منابع انسانی آموزش و پرورش، غربالگری دانش آموزان، کشف استعدادهای برتر، تقویت و تحکیم کانون های ورزشی دانش آموزان و شکل گیری مسابقات دانش آموزی همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش رشته های مجاز آموزشگاهی را در رده های سنی مختلف برگزار می کند و افرادی که غربال شده، به این وزارتخانه معرفی می شوند تا در بخش های مختلف رشته های ورزشی ارتقا یابند.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش در نشستی با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، حسن رنگرز سرپرست اداره کل توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی این وزارتخانه و حسین بابویی رییس فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی منعقد شد.

تفاهم‌نامه وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش در سه حوزه استعدادیابی، برگزاری المپیاد استعدادهای برتر و همچنین آموزش نیروی انسانی توسط فدراسیون‌های ورزشی اجرایی می شود.

کشف استعداد در شرایط شیوع کرونا

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه درباره چگونگی کشف استعدادهای ورزشی در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا دائمی نخواهد بود و آموزش و پرورش در حال حاضر در شرایط شیوع ویروس کرونا کانون های ورزشی در شبکه شاد راه اندازی کرد.

حمیدی افزود: کانون های والیبال، هندبال، بستگاه و باشگاه های بدنسازی و تناسب اندام در شبکه شاد برای دانش آموزان پی ریزی شده است، در واقع برنامه ریزی های کشف استعداد و فعالیت دانش آموزان در شرایط شیوع کرونا و وضعیت سفید متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون، تست ها و فیلم های آموزشی به منظور کشف استعدادها حتی از طریق فضای مجازی هم انجام می شود و می توان حتی در فضای مجازی هم به کشف استعداد پرداخت اما امیدواریم که کرونا زودتر ریشه کن شود تا فعالیت های دانش آموزان ادامه یابد.

عضویت بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کانال های تربیت بدنی شاد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همچنین درباره فعالیت کانال های تربیت بدنی در شبکه شاد اظهار داشت: در کانال های تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هر روز مطالب جدید و تولیدی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

حمیدی افزود: هشت استان در واقع برای تولید مطالب در شبکه شاد دبیرخانه شده اند و فعالیت تولید محتوا را برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: کانال های تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در شبکه شاد بیش از ۸۰۰ هزار عضو دارد.