کودکان زنجانی اوقات فراغت تابستانی خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند

۲۵ تیر ۱۳۹۹

زنجان – ایرنا – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این کانون با توجه به شرایط کرونایی حاکم در کشور و این استان و برای غنی سازی اوقات فراغت گروه‌های هدف خود با ۶۲ فعالیت متنوع در فضای مجازی و حقیقی برنامه‌های خود را در ایام تابستان آغاز کرده است.

علیرضا نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از سازمان های متولی اوقات فراغت و یکی از نهادهای مورد اعتماد خانواده ها در راستای اهداف سازمانی خود و در جهت غنی سازی اوقات فراغت، با طرح‌ها و ایده‌های جدید به استقبال کودکان و نوجوانان استان می رود.

وی اضافه کرد: بر این اساس ثبت نام کارگاه های حضوری و مجازی کانون پرورش فکری ازپنج تیر امسال آغاز شد ور در این خصوص متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال با حداقل ۱۲ هزار تومان می علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب ازفعالیت رایگان کتاب محور مانند روخوانی کتاب، قصه گویی، بحث کتاب، معرفی مفاخر و سرزمین قرآن و حدیث و غیره استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته با افزایش فعالیت‌ها و کارگاه‌های تابستانی کانون پرورش فکری از ۴۴ فعالیت به ۶۲ فعالیت مخاطبان می‌توانند از کارگاه های تخصصی نظیر مهارت های مثبت (حال خوش زندگی) ، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، موسیقی، سفالگری، کاردستی (اوریگامی، ملیله کاغذی، دکوپاژ)، نجوم، رباتیک، نمایش و تئاتر، شعر و داستان نویسی استفاده کنند.

وی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پردازش متن)، عکاسی، کارگاه خلاقیت، مهندسی خلاقیت، محاسبات ذهنی (چرتکه)، گام به گام اندیشه، و کلاس های متنوع دیگر را از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای گروههای تحت پوشش ذکر کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: اجرای کارگاه های مجازی برای گروه های ارشد (نوجوان، جوان، بزرگسال) و اعضای انجمن های قصه گویی، ادبی، عکاسی، سرود، نمایش، نجوم در فضای مجازی نیز برگزار میشود و بر این مبنا خانواده ها می توانند چون گذشته با ورود به نشانی kpf.ir در این کلاسها ثبت نام کنند.

به گفته نوری، این سایت در دسترس تمامی فارسی زبانان سراسر جهان قرار دارد که از خدمات کانون بهره مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون در استان همزمان با سراسر کشور از اسفند سال گذشته تعطیل شدند اما اقدامات و برنامه‌های مختلف به گروه‌های هدف هرگز با وقفه مواجه نشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با ۱۷ مرکز ثابت و ۱۳ کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی و با ۵ انجمن فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کنند