یکه‌تازی کرونا با ابتلای ۱۶ کودک و ۴۰۰ کارمند ایلامی

۲۸ تیر ۱۳۹۹

ایلام – ایرنا – هفته گذشته استان ایلام نه تنها از وضعیت قرمز کرونا خارج نشد بلکه بیماری به یکه‌تازی خود ادامه داد و رشد آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا که از ابتدای تیرماه آغاز شده بود، کماکان ادامه یافت ضمن اینکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند ۱۶ کودک ایلامی تا کنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

در این هفته استان ایلام با وجود تعداد بالای بستری‌ها و فوتی‌های کرونا برای مدتی از فهرست استان‌های قرمز خارج شد که با پیگیری استاندار ایلام و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام دوباره به جمع استان‌های قرمز اضافه شد.

استاندار ایلام تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از ویروس کرونا را در استان بالا دانست و گفت: اما در آمارهای کشوری ایلام از فهرست استان‌های قرمز خارج شده است که باعث می‌شود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار استان قرار نگیرد و نشان می‌دهد اطلاع‌رسانی مناسبی از شرایط استان منعکس نشده است.

مسوولان دانشگاه علوم ایلام نیز اعلام کردند: پیگیر چرایی اعلام وزارت بهداشت مبنی بر خارج شدن ایلام از وضعیت قرمز با وجودیکه هیچ تغییری در تعداد بستری‌ها ایجاد نشده است، هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص گفت: وزارت بهداشت بر اساس سامانه‌ها وضعیت استان‌ها را اعلام می‌کند که گاهی این سامانه‌ها اطلاعاتی که در آنها قرار می گیرد بروزرسانی نمی‌شوند و ممکن است آمار دقیقی ارائه نشود بنابراین دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص رایزنی‌های لازم را انجام داده است.

ابتلای کارمندان و مدیران ادارات نگران‌کننده اعلام و با توجه به استمرار وضعیت قرمز محدودیت‌های کرونایی بر اساس دستور استاندار ایلام برای یک هفته دیگر تمدید شد.

کشته شدن سه نفر در انفجار مین در شهرستان دهلران، تصویب ارتقای بخش چوار به شهرستان در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت و کاهش ۹۵ درصدی بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بدلیل کرونا از دیگر اخبار مهم استان ایلام در هفته گذشته است.

محدودیت‌های کرونایی برای سومین هفته متوالی در ایلام تمدید شد

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونای استان ایلام گفت: محدودیت‌ها در این استان با توجه به استمرار وضعیت قرمز کرونا به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

در پی تشدید وضعیت کرونا در استان ایلام و تداوم وضعیت قرمز، قاسم سلیمانی دشتکی افزود: آموزشگاه‌های خصوصی، فنی و حرفه‌ای، باشگاه‌های ورزشی جمعی، استخرها، تالارها و مجتمع‌های مناطق قرمز ایلام یک هفته دیگر تعطیل می‌شوند.

استاندار: یکه‌تازی کرونا در ایلام نگران‌کننده است

استاندار ایلام از وضعیت کرونا در استان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: کرونا در استان یکه‌تازی می‌کند تا جایی که امروز تعداد بالای مبتلایان و فوتی‌ها وضعیت وحشتناکی را به تصویر کشید.

سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: ضمن انتقاد از برگزاری جلسات اداری با جمعیت بالا، بار دیگر تذکر داد که نشست‌ها نباید بالاتر از ۱۰ نفر باشد و ادارات تا جایی که می‌توانند از طریق فضای مجازی جلسات‌ خود را تشکیل دهند.

معاون بهداشتی: ایلام کماکان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مبنای اعلام وضعیت استان‌ها بر اساس تعداد بستری‌های ناشی از کرونا است و با توجه به اینکه بستری‌ها در ایلام همچنان بالاست وضعیت قرمز کماکان ادامه دارد.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد مبتلایان و فوتی‌ها تاثیری در اعلام وضعیت استان‌ها ندارد.

وی افزود: تعداد بستری‌های ناشی از کرونا در خردادماه که در وضعیت سفید بودیم نهایتا ۲۰ نفر در کل استان بود اما در تیرماه بخصوص ۲ هفته گذشته تعداد بستری‌ها بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر است.

۱۶ کودک ایلامی به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به ناشناخته بودن بیماری کرونا کودکان نیز از آن مصون نیستند و تاکنون ۱۶ کودک در این استان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان ایلام اظهار داشت: بالاترین آمار ابتلا در افراد بیکار و زنان خانه‌دار گزارش شده است و بیشترین آمار ابتلا به ترتیب بین افرادی با شغل‌های آزاد، کارگران، سالمندان، بازنشستگان و افراد از کار افتاده است.

استاندار ایلام: مراسم‌های عزا و عروسی به عامل قتل مردم تبدیل شده است

استاندار ایلام با اشاره به ابتلای ۲۰۰ نفر در یک مراسم عروسی، گفت: این مراسمات در این روزها به عاملی در جهت قتل عام مردم تبدیل شده است.

سلیمانی‌دشتکی شامگاه شنبه در نشست کار ویژه مرز استان ایلام اظهار داشت: در این راستا در ستاد کرونا مصوب شد با چنین تجمعاتی با هر عنوانی که منجر به تشدید بیماری کرونا شود، قاطعانه برخورد شود.

استاندار: ۴۰۰ کارمند ایلامی به کرونا مبتلا شدند

استاندار ایلام گفت: تاکنون بر اساس آمار بیش از ۴۰۰ نفر از کارمندان ادارات مختلف استان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۶۰ نفر آنان پرسنل بهداشتی درمانی هستند.

سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: همچنان در وضعیت قرمز و هشدار قرار داریم و هرگونه گردهمایی، تجمع، سمینار، جشن و گردهمایی در ادارات ممنوع است و همگی ملزم به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

کاهش ۹۵ درصدی بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام به علت کرونا

مسوول اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین‌(ع) ایلام گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۹۵ درصدی بازدید زائران و کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس این استان شده است.

سرهنگ حسین پورمحمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و بر حسب صلاح‌دید ستاد راهیان نور کشور و وزارت بهداشت و به منظور حفظ سلامت مردم، برنامه بازید از یادمان‌های دفاع مقدس برگزار نمی‌شود.

ارتقای بخش چوار به شهرستان در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

طرح ارتقا و تبدیل بخش چوار استان ایلام به شهرستان در کمیسیون سیاسی، دفاعی هیات دولت تصویب شد.

موضوع شهرستان شدن بخش چوار در کمسیون سیاسی، دفاعی هیأت دولت تصویب و برای تایید مراحل نهایی به دولت رفت.

بر اساس این گزارش عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در تماس تلفنی با اعلام این خبر از پیگیری‌های مداوم قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در حوزه تقسیمات کشوری قدردانی کرد.

انفجار مین در مهران سه کشته بر جای گذاشت

فرماندار مهران گفت: شامگاه جمعه انفجار مین به جای مانده از جنگ تحمیلی باعث کشته شدن سه نفر و مجروح شدن یک نفر از شهروندان این شهرستان شد.

اسد قاسمی افزود: شامگاه امروز جمعه ۲۷ تیرماه و بر اثر برخورد با مین های به جای مانده از جنگ تحمیلی، چهار نفر کشته و مجروح شدند.

استاندار: کاهش بیکاری در ایلام نتیجه رشد سرمایه گذاری است

استاندار ایلام با اشاره به رشد کم سابقه سرمایه گذاری در استان گفت: جذب این مقدار سرمایه گذاری کاهش نرخ بیکاری به ۶.۵ درصد را در پی داشته است.

سلیمانی دشتکی از خبرهای خوب و امیدبخش برای مردم استان گفت و اظهار داشت: طی دو سه سال اخیر تلاش های گسترده ای در راستای سرمایه گذاری در استان انجام شد و برای این مهم ابتدا امنیت سرمایه گذاری در استان را بالا بردیم بطوریکه ایلام بعنوان امن ترین استان برای سرمایه گذاری در کشور انتخاب شد.

راه‌اندازی دادرسی الکترونیک در ایلام

رییس کل دادگستری ایلام با اشاره به راه‌اندازی دادرسی الکترونیک در استان بر اهمیت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و الکترونیک در انجام دادرسی‌ها به ویژه در شرایط امروز مبارزه با بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان ایلام، علی دهقانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح اولین اتاق دادرسی الکترونیک دادگستری استان ایلام اظهار داشت: بدون تردید الکترونیکی شدن دادرسی‌ها می‌تواند به صورت قابل ملاحظه‌ای از مدت زمان رسیدگی به دعاوی کاسته و به روند بررسی پرونده‌ها و احقاق حق سرعت دهد.

فعالیت‌های بنیاد مستضعفان و علوی در ملکشاهی متمرکز شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام خواستار متمرکز شدن فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان و علوی در شهرستان ملکشاهی شد تا پروژه‌ها را بتوان با سرعت بیشتری اجرایی کرد.

احمد کرمی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی توسعه شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: حرکت‌های بنیاد مستضعفان و علوی در منطقه باید هماهنگ باشد و از موازی کاری پرهیز شود تا پروژه‌های در دست اجرا نمود بیشتری داشته باشند.

شهردار: پروژه بام‌لند ایلام امسال تکمیل می‌شود

شهردار ایلام گفت: پروژه تفریحی گردشگری بام‌لند شهر ایلام تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

طالب صادقیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه بام‌لند از برنامه‌های شهرداری ایلام در جهت ایجاد فضایی مفرح و شادی‌آور برای شهروندان است که با توجه به قرارگیری در ارتفاعی مشرف به شهر توانسته است به خوبی نظر مثبت مردم استان را به خود جلب کند.

شناسایی ۶۸ نقطه حادثه خیز جاده ای در ایلام

رییس پلیس راه ایلام با اشاره به اینکه ۶۸ نقطه حادثه خیز در این استان ایلام وجود دارد، گفت: این نقاط برای کاهش تصادفات در استان باید حذف شوند.

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: برابر کارشناسی‌های انجام شده در سطح راه‌های استان، ۶۸ نقطه حادثه خیز در ایلام وجود دارد.