کودک آزاری؛ قتل پسر ۲ ساله توسط مادرش در شهریار

۳۰ تیر ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – زن ۳۸ ساله ای در شهریار که متهم به قتل کودک دو ساله خود است، بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شد. این زن پس از بازداشت در اعترافاتش انگیزه قتل را مخالفت همسر دومش با نگهداری کودک خردسال، عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از روزنامه ایران، شامگاه ۲۴ تیر ۹۹، یک زن جوان درحالی که بدن نیمه جان پسر دو ساله‌اش را در آغوش داشت، به درمانگاهی در شهریار مراجعه کرد. وی مدعی شد که حال عمومی پسرش وخیم شده و او بلافاصله کودک را به درمانگاه رسانده است. اما پزشکان پس از معاینه بچه دریافتند وی ساعتی قبل جان باخته است.

بر اساس این گزارش، با توجه به مشکوک بودن علت مرگ کودک موضوع به پلیس اعلام شد و کارآگاهان جنایی به‌دنبال اعلام مرگ مشکوک این پسر دو ساله که بهزاد نام داشت، در درمانگاه حضور یافتند.

بهروز کریم‌خانی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در این خصوص گفت: “در معاینات اولیه به خاطر اینکه آثار ضرب و جرح روی بدن کودک نبود، جسد به دستور بازپرس کشیک قتل به پزشکی قانونی منتقل شد”.

در این گزارش آمده است، مادر این کودک که سارا نام دارد، در اظهارات اولیه خود اعلام کرد که بهزاد در حال خوردن غذا خفه شده است. اما اظهارات متناقض مادر و همچنین مشکوک بودن علت مرگ باعث شد بازپرس دستور بازداشت زن جوان را صادر کند”.

این زن ۳۸ساله در اعتراف‌های خود گفت: “پس از طلاق با توجه به اینکه همسرم حضانت پسرم را بر عهده نگرفت، خودم بهزاد را نگه داشتم اما آنقدر زندگی‌ام سخت بود که مجبور شدم دوباره ازدواج کنم. درواقع با این کار مشکلاتم را بیشتر کردم. چون همسر دومم با نگهداری پسرم مخالفت کرد و همین موضوع باعث اختلاف و درگیری بین ما شده بود”.

بر اساس این اعتراف‌ها سارا بازداشت شد و برای رسیدگی بیشتر در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.