مدیرکل قران، عترت و نماز آموزش و پرورش جزییات مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی اعلام شد

۰۲ مرداد ۱۳۹۹

مصیب زاده جزییات مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی را تشریح کرد و گفت: این مسابقات از تیر ماه آغاز و در مرداد ماه پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «محمدرضا مسیب زاده» در نشست خبری که امروز( اول مرداد ماه ۱۳۹۹ )در بستر شبکه شاد برگزار شد با اشاره به سی و هشتمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی گفت: این مسابقات در بخش پژوهشی و آوایی در استان های خراسان رضوی و شهرستان های تهران برگزار می شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: از مجموع 15 میلیون دانش آموزی که در نظام تعلیم و تربیت هستند، بیش از نیمی از این عزیزان در رشته های چهارده گانه مسابقات شرکت کرده اند که نزدیک به هفت و نیم میلیون نفر می شود.

وی ادامه داد: مرحله آموزشی و منطقه ای این مسابقات پیش از شیوع ویروس کرونا به صوری حضوری برگزار شد اما در زمان برگزاری مرحله استانی و کشوری با شیوع کرونا مواجه بودیم که مسابقات به صورت مجازی دنبال می شود.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه مسابقات به صورت مجازی برگزار می شود در برخی از رشته ها رشد داشته ایم برای نمونه در حوزه داوران به صورت کمی افزایش داشتیم چون مسابقات، مجازی است می خواهیم عدالت داشته باشیم.

وی یادآور شد: همچنین دانش آموزان به صورت مجازی از بارگاه حرم حضرت معصومه (س)، حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم مطهر امام رضا (ع) به صورت مجازی زیارت خواهند کرد.

مسیب زاده بیان کرد: در بخش آوایی قرائت، حفظ، مداحی و اذان را داریم و برای خانم ها قرائت و حفظ برگزار می شود. در بحث حفظ قرآن با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید 10 میلیون حافظ را تربیت کنیم؛ بنابراین مسابقات حفظ به پنج مسابقه ارتقا داده شده است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کلیه مسابقات و اختتامیه ها در مرداد ماه سال جاری پایان می پذیرد. بر اساس برنامه ریزی از 20 تیر ماه آثار داوری شده است. از اول تا دهم مرداد ماه مرحله مقدماتی، از دهم تا بیستم مرداد ماه مرحله نهایی در استان های خراسان رضوی و شهرستان های تهران برگزار می شود.

وی یادآور شد: از روز دوشنبه بیستم مرداد ماه مرحله مداحی، بیست و یکم مرداد ماه حفظ ویژه، بیست و دوم مرداد ماه قرائت که تا بیست و سوم مرداد ماه ادامه می یابد. به امید خدا مرحله نهایی حفظ بیست و چهارم مرداد ماه است.

مسیبزاده بیان کرد: اختتامیه در بخش آوایی 18 مرداد ماه و در بخش پژوهشی 26 مرداد ماه است. اگر در زمان بندی تغییری داشته باشیم، اعلام خواهیم کرد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر رشته پنج نفر برگزیده دارد که از پایه های متوسط اول و دوم شرکت کرده اند و جوایز نفیسی برای یادبود به آنها اعطا می شود.