۱۹۰ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی شهرری هستند

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

شهرری – ایرنا – سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: هم اکنون ۱۹۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در سه مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی با نظارت این اداره نگهداری می‌شوند از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمدرضا خدابخشی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری ۳۸۸ مورد خدمات سیار و پذیرش در موضوع های گوناگون مانند همسر و سالمندآزاری و همچین کودک آزاری توسط بهزیستی شهرری ارایه شده است.

وی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی اظهار داشت: در این بخش مرکز خانه امن در دولت آباد در زمینه نگهداری دختران پناهجو فعالیت می کند و همچنین از ابتدای سال جاری با هدف کاهش طلاق؛ ۳۰۲ مورد مشاوره در این زمینه انجام شدهاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۵۴ معلول در چهار مرکز شبانه روزی بهزیستی شهرری نگهداری می شوند و ۱۸۳ نفر نیز از مراکز روزانه تحت پوشش این اداره استفاده می کنند.

خدابخشی ادامه داد: ۲ مرکز ویزیت و مراقبت در منزل نیز ۱۲۵ معلول را پوشش می دهند و به آنان خدمات درمانی ارایه می کنند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری گفت: خط تلفنی ۱۴۸۰ در همه زمینه ها از جمله جلوگیری از کودک و همسرآزاری ، پیشگیری از طلاق و اعتیاد و فرار از منزل مشاوره رایگان ارایه می دهد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش حوزه توانبخشی بهزیستی شهرستان ری هستند و از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.