نخستین نگارخانه تخصصی ویژه کودک در اهواز افتتاح می‌شود

۰۷ مرداد ۱۳۹۹

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برای نمایش آثار هنری کودکان و نوجوان نخستین نگارخانه تخصصی کودک در کانون پرورش فکری استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: برای نمایش آثار هنری کودکان و نوجوان نخستین نگارخانه تخصصی کودک در کانون پرورش فکری راه‌اندازی می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوع کرونا با هدف تداوم اثرگزاری فرهنگی و آموزش به نسل کودک و نوجوان راهبرد آموزش مجازی را در دستور قرار داد.

او افزود: در شرایط کرونا که خانواده‌ها بیشتر اوقات خود را در خانه بودند و مراکز فرهنگی نیز تعطیل بودند، کانون با طراحی راهبرد‌های جذاب فرهنگی تلاش کرد محیطی شاد و موثر برای خانواده‌ها ایجاد کند.

کیانی بیان داشت: حضور و استفاده حداکثری از فضای مجازی برای آموزش به مخاطب در این شرایط کرونا در دستور کار قرار گرفته وکانون الگو‌ها و تدابیر مجازی برای جوانان و کودکان ایجاد کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تصریح کرد: کانون با بهره‌گیری از پتانسیل مربیان کانون و امکانات این مرکز در بخش احکام، ادبیات، داستان، قصه گویی، فرهنگی و علمی و آموزشی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان دوره‌های خاص و رایگان در نظر گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت‌های مجازی کانون در مراکز ۶۰ گانه کانون در سراسر استان از اسفند۹۸ شروع شده و در این مدت توانستیم محتوای ارزشمندی را برای خانواده‌ها فراهم کنیم و تمامی کتاب‌های کانون به صورت رایگان در این نرم‌افراز عرضه و امکان دانلود آن‌ها وجود دارد.

او گفت: در شرایط کرونا که امکان آمدن حضوری فراهم نیست به صورت مجازی و با پیک امید مجازی سراغ خانه‌ها رفته و محتوای تولیدی را به خانواده‌ها ارائه دادیم. طرح پیک امید بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است و برای همراهی و هم افزایی در حوزه کودک و نوجوان با سایر موسسات فرهنگی فعال در این بخش که دارای مجوز و استاندارد‌های لازم بودند، به تولید محتوا و غنی سازی اوقات پرداخته شد.

کیانی اظهار داشت: برای حمایت از فعالیت‌های هنری کودکان و نوجوانان نخستین نگارخانه تخصصی هنری کودک و نوجوان استان در فضای اداره کل کانون به زودی افتتاح می‌شود و در این فضای تخصصی کودکان می‌توانند فعالیت‌های هنری خود را به نمایش بگذارند و همچنین فرصتی برای شناسایی استعداد‌های هنری کودکان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م