درگیری و قتل در پی امر به معروف در شهرستان ممسنی

۰۶ مرداد ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۵ مرداد، دو دانش آموز در شهرستان ممسنی با فردی که تحت عنوان “امر به معروف” به رفتار آنان معترض شده بود درگیر شدند. به گفته فرمانده انتظامی ممسنی، فرد “آمر به معروف” در این درگیری جان خود را از دست داد و دو دانش آموز نیز بازداشت شدند. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹، یک شهروند ۲۴ ساله در شهرستان ممسنی واقع در استان سمنان در پی اعتراض به دو دانش آموز تحت عنوان “امر به معروف” و بروز درگیری و خشونت، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در این خصوص گفت: “پس از وقوع این درگیری پلیس دو دانش آموز را بازداشت کرد و پس از سیر مراحل بازجویی در مقر انتظامی و تشکیل پرونده، تحویل مقام قضایی شدند”.

طی روزهای اخیر نیز، دخالت یک مرد در خصوص نوع پوشش ۲ دختر جوان در کرمانشاه تحت عنوان “امر به معروف” موجب بروز درگیری بین آنها شده بود.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.