کشته شدن یک نوجوان ۱۴ ساله بر اثر تیراندازی ماموران پلیس در قهاوند

۲۵ مرداد ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، در پی شلیک ماموران پلیس به تعدادی از حفاران غیرمجاز در روستای شیرین‌آباد قهاوند واقع در استان همدان، یک نوجوان ۱۴ ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، حسن خانجانی، دادستان عمومی و انقلاب استان همدان درباره پرونده تیراندازی به نوجوان ۱۴ ساله در حفاری غیرمجاز در شهر قهاوند که چند روز قبل اتفاق افتاده است، گفت: “این نوجوان به همراه پدرش در کاوش حضور داشته است و با شلیک پلیس ابتدا مجروح شده سپس فوت می‌کند”.

وی مدعی شد: “سربازی که تیراندازی کرده در بازداشت است و موضوع توسط کمیسیون تیراندازی در حال بررسی بوده اما تا جایی که بررسی شده سرباز در حد مقررات تیراندازی را انجام داده است”.

گفتنی است، طی روزهای اخیر در پی شلیک پلیس به تعدادی از حفاران غیرمجاز در روستای شیرین‌آباد قهاوند یک نوجوان حدودا ۱۴ ساله جان خود را از دست داد و دیگر حفاران غیر مجاز، بازداشت شدند. کشته شدن این نوجوان در حادثه تیراندازی پلیس بازتاب‌هایی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت، به‌طوری‌که خانواده این پسر نوجوان با مراجعه به پاسگاه قهاوند ناراحتی خود را ابراز کردند و این اقدام به انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی نیز منجر شد.

سالانه ده ها نفر از شهروندان در تیراندازی ماموران کشته می شوند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیشتر با انتشار یک گزارش مشترک به بررسی عملکرد نیروهای نظامی و تلفات وارده به شهروندان به خصوص در نقاط مرزی کشور در محدوده زمانی سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، ۳۰۰ شهروند در ۱۱ استان کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به واسطه عمل قوای نظامی دچار حادثه شدند.

متن کامل این گزارش در رابطه با نقض قوانین به کارگیری سلاح و عملکرد قوای نظامی (ویژه سال ۲۰۱۸ میلادی) را مطالعه کنید.