سه جوان کُرد در اولین شب سال نو در سنندج خودکشی کردند

در اولین شب سال نو، سه جوان ١٨ تا ٢١ ساله در سنندج به دلایل مختلف اقدام به خودکشی نمودند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه جمعه یکم فروردین‌ماه دو خواهر ١٨ و ٢١ ساله به دلیل “اختلافات خانوادگی” اقدام به خودکشی کرده و در نتیجه یکی از آنها جان خود را از دست داد.

خبرنگار کُردپا از شهر سنندج اعلام کرد: این دو خواهر با خوردن قرص برنج (فسفید آلومینیم) اقدام به خودکشی کردند و یکی از آن به نام “عسل.م” ١٨ ساله، قبل از رسیدن به بیمارستان توحید شهر سنندج جان خود را از دست داده است.

یکی از پرستاران بیمارستان توحید به خبرنگار کُردپا گفت: یک دختر دیگر به نام “اسرا.م” ٢١ ساله با خوردن قرص برنج از ناحیه جگر آسیب جدی دیده و هم‌اکنون در بخش “آی.سی.یو” بیمارستان تحت مراقبت پزشکی می‌باشد.

گفته می‌شود، پدر و مادر “اسرا و عسل.م” از هم جدا شده و در حالی که این دو خواهر خواستند به دیدار خاله‌‌بروند، پدرشان به آنها اجازه نداده و به این دلیل با خوردن قرص برنج اقدام به خودکشی کردند.

قرص برنج قرصی با وزن حدود سه گرم با بوی سیر یا ماهی گندیده و دارای جذب خوراکی و استنشاقی بالا و بدون جذب پوستی است.

 طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ در ایران هزار و ۳۱۱ نفر به علت مسمومیت با قرص برنج کشته شدند که افزایش ٤٥ درصدی را نسبت به سنوات گذشته نشان می‌دهد.

همچنین در همان شب در حادثه‌ای دیگر، یک جوان کُرد به نام “شاهو” ٢٠ ساله و ساکن شهر سنندج به دلیل اختلافات خانوادگی به زندگی خود پایان داده است.

این جوان با خوردن قرص برنج اقدام به خودکشی کرده و در نتیجه قبل از رسیدن به بیمارستان توحید شهر سنندج جان خود را از دست داد.

همچنین گفته می‌شود، در فصل زمستان سال گذشته نیز دو جوان دیگر ساکن شهر سنندج به دلیل فقر و تنگدستی از راه زدن رگ اصلی (شاهرگ) دست خود به زندگی خود پایان دادند. آژانس کُردپا: 04 فروردین ماه