فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت ۳ کارگر از جمله یک کودک کار در کرج

۱۶ شهریور ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – روز شنبه ۱۵ شهریورماه ، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۳ کارگر از جمله یک کودک کار، در کرج بر اثر سقوط میلگرد در ساختمانی نیمه کاره دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، سه کارگر ساختمانی در پی سقوط میلگرد در یک ساختمان نیمه کاره در باغستان کرج واقع در استان البرز، دچار حادثه شدند.

مهرداد بابایى، رئیس مرکز فوریت‌هاى پزشکى البرز در خصوص جزئیات این حادثه گفت: “ساعت ۱۳ و ۲۲ دقیقه روز شنبه، حادثه‌ای شغلی مبنی بر سقوط میلگرد در ساختمان نیمه کاره در باغستان کرج به اورژانس البرز اعلام شد”.

وی افزود: “سپس ۳ دستگاه آمبولانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شد”.

بابایى خاطر نشان کرد: “مصدومین سه نفر آقا ۱۶، ۲۷ و ۵۵ ساله بودند که مصدوم ۱۶ ساله هنگام رسیدن عوامل اورژانس فاقد علائم حیاتی بود که خوشبختانه با تلاش تکنسین‌ها، احیا شده و به بیمارستان تحویل داده شد”.

رئیس مرکز فوریت‌هاى پزشکى البرز ادامه داد: “دو مصدوم دیگر نیز پس از انجام اقدامات اولیه، به بیمارستان‌های البرز و شهید مدنی انتقال داده شدند”.