طی سه ماه نخست سال؛ هزار و ۸۵۰ مورد گزارش مردمی از کودک آزاری در خراسان رضوی

۲۴ شهریور ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی از افزایش ۳ و نیم برابری وقوع کودک آزاری در این استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد. به گفته او طی بازه زمانی ۳ ماهه نخست سال جاری هزار و ۸۵۰ مورد گزارش مردمی کودک آزاری در تماس با بهزیستی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، غلامحسین حقدادی، معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: “طی سه ماه نخست امسال هزار و ۸۵۰ مورد گزارش مردمی از وقوع کودک‌آزاری در تماس با بهزیستی استان ثبت شده که این شمار در مدت مشابه پارسال ۵۰۴ مورد بوده است”.

وی ادامه داد: “این افزایش گزارش مردمی نشانه افزایش شیوع کودک‌آزاری نیست بلکه حاکی از افزایش شناخت مردم از بهزیستی و مرکز اورژانس اجتماعی و شماره تماس ۱۲۳ است”.

حقدادی ادامه داد: “شمار ماموریت و خدمات سیار در سال گذشته ۵۳۰ مورد بوده است که با کاهش ۲۵ درصدی امسال به ۳۸۰ مورد رسیده است”.

وی عنوان کرد: “در مجموع طی سال گذشته تعداد دو هزار و ۲۶۰ مورد کودک‌آزاری که منجر به حضور تیم مددکار و عملیات امداد اجتماعی شده در استان به ثبت رسیده است”.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا و اعلام شماره ۱۲۳ برای پاسخگویی به مشکلات خانوادگی و مسائل ناشی از بیماری کووید ۱۹ موجب افزایش تماسها با این مرکز شده است گفت: “شمار تماسها در پنج ماه گذشته از سال با مرکز اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ مورد بوده است در حالی که طی مدت مشابه پارسال این تماسها چهار هزار و ۲۰۰ مورد بوده است”.

حقدادی افزود: “آمار ثبت شده نشان از افزایش هشت برابری تماسهای مردمی با خط ۱۲۳ بهزیستی خراسان رضوی دارد”.