آمار کودکان کار روبه رشد است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، مهمترین دلایل وجود کودکان کار در این استان را ضعف مسائل فرهنگی ، فقر و بیکاری عنوان کرد.

به گزارش عصردنا ، ” سید علی فتح میرمحمدی ” در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج گفت: متاسفانه آمار کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد بوده و این موضوع برای ما جای نگرانی دارد.

 وی با بیان اینکه ، ضعف مسائل فرهنگی فقر ، بیکاری و در برخی مواقع فشارهای والدین معتاد و یا متارکه از مهمترین عوامل کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد است ، اظهار داشت: هیچگونه فضا و یا مکانی برای ساماندهی کودکان کار در استان وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمار کودکان کار در فصول مختلف سال متغیر و معمولا در فصول بهار و تابستان برتعداد این قشر اضافه می شود.

میرمحمدی ، تعداد کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد را نامعلوم دانست و خاطرنشان کرد: آماری از کودکان کار در این استان وجود ندارد.

وی گفت: کودکان کار بدون شک دچار تهدیدات و آسیب های اجتماعی می شوند که می طلبد دستگاههای متولی تدابیر مطلوبی در این زمینه بیندیشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد معتقدست که کودکان کار در این استان ساماندهی نشده اند. عصر دنا 11 فروردین