مشارکت ۲۰ هزار روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس

۰۲ مهر ۱۳۹۹

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در راستای تقویت جریان تعلیمی تربیتی گفت: ۲۰ هزار روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس سراسر کشور مشارکت فعال دارند.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ در گردهمایی استانی ائمه جمعه استان خوزستان با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه به عنوان مسئولان قرارگاه های فرهنگی؛ توضیح داد: ائمه جمعه و مجموعه تعلیم و تربیت کشور دارای دغدغه‌های مشترکی در حوزه های تربیتی، پرورشی و فرهنگی هستند که می بایست با استفاده از نقاط مشترک در راستای تقویت هرچه بهتر و بیشتر این ارتباط عملکردی گامهای اساسی و کلیدی برداشت.

وی در ادامه با برشمردن سیاست های کلیدی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس سراسر کشور؛ ترویج فرهنگ قرآنی و حرکت در راستای سنت و سیره معصومین از جمله مهمترین سیاست ها و رویکردهای مجموعه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان مدارس کشور؛ عنوان کرد: یکی از مهمترین حلقه های شکل گیری انس با قرآن توجه ویژه به حفظ قرآن است.

کاظمی در عین حال با اظهار اینکه آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی با جامعه روحانیت در همه سطوح دارد؛ توضیح داد: در راستای سیاست ترویج فرهنگ اقامه نماز بالغ بر ۲۰ هزار روحانی در امر اقامه نماز جماعت مدارس سراسر کشور مشارکت فعال دارند. همچنین ۴ هزار روحانی در قالب طرح امین در مدارس سراسر کشور مستقر هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه تعلیم و تربیت کشور از همه ظرفیت های خود برای تقویت ارتباط مدرسه، مسجد و منزل استفاده خواهد کرد تا سیاست های اصلی پرورشی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت این نهاد بیش از پیش تقویت شود. همچنین یکی دیگر از ماموریت های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش توجه به ارتقای مهارت های زندگی دانش آموزان در راستای افزایش تاب آوری آنها در برابر آسیب های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات متولیان تعلیم و تربیت استان خوزستان، گفت: استفاده از ظرفیت ائمه جمعه در راستای تقویت قرارگاه‌های تولید محتوای الکترونیکی در سطح مدارس کشور یکی دیگر از برنامه های اولویت دار مجموعه پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام