رضایت نیمی از والدین از معلمان آموزش مجازی فرزندانشان

۲۱ مهر ۱۳۹۹

نتایج یکی از نظرسنجی‌های جدید ایسپا نشان می‌دهد حدود نیمی از والدین تهرانی از معلم آموزش‌های غیرحضوری فرزندان شان رضایت زیادی دارند و در این میان، والدینی که فرزند آن‌ها در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند رضایت بیشتری از معلم فرزند خود دارند.

به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) طی یک نظرسنجی از والدین دانش آموزان تهرانی پرسیده است «از معلم فرزندتان تا چه حد رضایت دارید؟» ۴۸.۴ درصد والدین اظهار داشته اند از معلم فرزندشان، رضایت زیادی دارند. ۲۵.۷ درصد میزان رضایت خود را متوسط و ۱۱.۶ درصد اصلا و کم، اظهار نموده اند. ۱۴.۳ درصد نیز به این سؤال پاسخ نداده اند.

والدینی که دانش‌آموز محصل در مدارس غیرانتفاعی دارند رضایت بیشتری از معلم فرزند خود در مقایسه با معلمان مدارس دولتی دارند. همچنین این میزان رضایت در هر مقطع با بقیه مقاطع مقایسه شده است که بر این اساس، میزان رضایت والدین دانش‌آموزان ابتدایی از معلمان بیشتر از سایر مقاطع است. میزان رضایت زیاد والدین دانش‌آموزان ابتدایی ۵۳.۲ درصد، دانش‌آموزان متوسطه اول ۴۴.۱ درصد و دانش‌آموزان متوسطه دوم ۳۷.۸ درصد بدست آمده است.

در نظرسنجی دیگری، از والدین پرسیده شد «برخی معتقدند آموزش مجازی باعث شده فرزندان بیشتر از گذشته در خانه بمانند و این باعث آسیب روحی برای آنان می‌شود. شما تا چه حد با این نظر موافقید؟» ۴۸.۶درصد معتقدند آموزش مجازی باعث شده فرزندان بیشتر از گذشته در خانه بمانند و این باعث آسیب روحی برای آنان می‌شود. ۲۲.۳درصد والدین میزان موافقت خود را در این خصوص در حد متوسط و ۱۲.۹درصد در حد کم اظهار داشته‌اند. ۱۴.۴درصد کاملاً مخالف هستند.

بنا بر اعلام ایسپا، نگرش والدین نسبت به آسیب زا بودن آموزش مجازی بر حسب جنسیت و تحصیلات از حیث آماری معنادار نشده است. والدین دانش‌آموزان ابتدایی اندکی بیشتر از سایر مقاطع معتقدند آموزش مجازی باعث شده فرزندان آنها بیشتر از گذشته در خانه بمانند و این باعث آسیب روحی برای آنان می‌شود.

هر دو نظرسنجی با جامعه آماری والدین دانش‌آموزان تهرانی که فرزند آنها به صورت غیرحضوری آموزش می بیند و اندازه نمونه ۱۲۱۷ در تاریخ ۱ تا ۶ مهر ۹۹ به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است

انتهای پیام