خودکشی دو کودک ۱۰ و ۱۱ ساله در ایلام و تهران

۲۱ مهر ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – دو کودک دختر و پسر ۱۱ و ۱۰ ساله در شهرهای ایلام و تهران از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست دادند. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک پسر ۱۰ ساله به نام مرتضی در یکی از روستاهای ایلام از طریق حلق آویز خودکشی کرد و جان باخت.

دهیار این روستا دلیل خودکشی این کودک را فقر و مشکلات معیشتی خانواده‌اش عنوان کرد.

گزارشی دیگر نیز از خودکشی یک دختر ۱۰ ساله تبعه افغانستان به نام مبینا در محله حاجی آباد-امین آباد تهران حکایت دارد. این کودک نیز از طریق حلق آویز به زندگی خود پایان داده است.

مادر این کودک به نیروهای امدادی و انتظامی حاضر در صحنه گفته است: “مبینا به همراه ۲ خواهر کوچکتر خود در حال بازی در منزل بودند. دختر کوچکم آمد و گفت که خواهرش خود را به دار آویخته است. وقتی سراغ مبینا رفتم و او را در حال حلق‌آویز دیدم، او را پایین آوردم و سعی کردم نجاتش دهم اما دخترم جان خود را از دست داده بود.”

در این گزارش اشاره ای به دلیل خودکشی این کودک نشده است.

روز یکشنبه ۲۰ مهر ۹۹، نیز یک دانش آموز ۱۱ ساله با هویت “محمد موسوی زاده” در شهرستان دیر واقع در جنوب استان بوشهر به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

هرچند به دنبال انتشار خبر خودکشی این کودک روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دیر در اطلاعیه‌ای خبر منتشر شده را تکذیب کرد و مدعی شد که دلیل خودکشی این کودک عدم دسترسی به تلفن همراه و کلاس‌های مجازی نبوده است، مادر دانش آموز ۱۱ ساله در واکنش به اطلاعیه آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: “محمد به خاطر نداشتن گوشی خودکشی کرد و آموزش و پرورش دروغ می‌گوید. چندی پیش مدیر مدرسه می‌گفت می‌خواهد به محمد و ۲ دانش آموز دیگر گوشی تلفن همراه بدهد اما این وعده عملی نشد و به همین دلیل محمد خودکشی کرد.”

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.