آیناز زارع از زندان ارومیه آزاد شد

۰۶ آذر ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – روز پنج‌شنبه ۶ آذرماه، آیناز زارع، زندانی سیاسی بند زنان زندان ارومیه از این زندان آزاد شد. او پیشتر توسط دادگاه دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان ارومیه به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز پنج‌شنبه ۶ آذر ماه ۹۹، آیناز زارع، زندانی سیاسی بند زنان زندان ارومیه از این زندان آزاد شد.

روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ ماه، آیناز زارع، توسط دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان ارومیه، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به پنج سال حبس محکوم شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “پس از اعتراض این زندانی به حکم صادره توسط دادگاه بدوی، محکومیت وی در دادگاه تجدیدنظر به یکسال حبس کاهش یافت”.

این منبع مطلع افزود: “آزادی این زندانی با احتساب ایام بازداشت و با پایان دوران محکومیت صورت گرفته است”.

این زندانی در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشته و طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده است.

آیناز زارع به همراه مادرش شهناز صادقی‌فر، پس از ۳ سال در شهریورماه ٩٨ بدنبال دریافت امان نامه، از مرز بانه به ایران بازگشته و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این دو شهروند پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت دو ماه تحت بازجویی قرار گرفتند. آنها در آبان‌ماه ٩٨، پس از اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.

اوایل مردادماه سال جاری، شهناز صادقی‌فر مادر آیناز زارع توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به پانزده سال حبس محکوم شد.