عدم نظارت بر اجرای حفاظ استاندارد؛ غرق شدن یک کودک ۵ ساله در کانال آب فریمان

۲۸ دی ۱۳۹۹

خبرگزاری هرانا – یک کودک ۵ ساله در شهرستان فریمان واقع در استان خراسان رضوی، در پی سقوط در یک کانال آب جان خود را از دست داد. بی توجهی مسئولان شهری در نظارت بر اجرای حفاظ استاندارد و عدم نصب علائم هشدار در کانال‌های آب و استخرهای کشاورزی پیش از این نیز بارها باعث بروز حوادث اینچنینی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریمان، از پیدا شدن جسد بی جان کودک ۵ ساله در یک کانال آب در نزدیکی روستای برات آباد این شهرستان خبر داد.

امیر عابدپور در این خصوص گفت: پس از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان و همچنین گزارش مردمی مبنی بر مفقود شدن کودک ۵ ساله اهل روستای برات آباد فریمان، ۵ تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر فریمان به همراه یک تیم از شهرستان تربت جام، به منطقه اعزام شدند و عملیات جستجو و نجات برای یافتن کودک مفقود شده آغاز شد.

عابدپور ادامه داد: در ادامه، به دلیل شرایط بخصوص منطقه، تیم «آنست» استان با دو قلاده سگ زنده یاب در محل وقوع حادثه حضور یافتند اما پس از ۸ ساعت عملیات شبانه موفق به پیدا کردن کودک مفقودی نشدند و ادامه جستجو برای یافتن کودک ۵ ساله برات آبادی به روز بعد موکول شد.

وی در پایان افزود: در نهایت صبح روز یکشنبه ۲۸ دی ماه ۹۹، عملیات جستجو و نجات با یک تیم ۵ نفره از عوامل امدادی جمعیت هلال احمر فریمان، به همراه نیروهای مردمی آغاز و نهایتا در ساعت ۱۱ صبح جسد کودک مفقود شده در کانال آبی به فاصله حدود ۳ کیلومتری از محل گم شدن پیدا شد.