سازمان غیردولتی صندوق نجات کودکان همه گیری، کودکان فقیر را از تحصیل محروم کرده است

۱۲ اسفند ۱۳۹۹

مدیرکل صندوق نجات کودکان با درخواست برای در اولویت قرار گرفتن بازگشایی مدارس در جهان گفت، در آمریکا بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز از امکانات ارتباط اینترنتی برای آموزش برخوردار نبوده اند.

همه گیری، کودکان فقیر را از تحصیل محروم کرده است
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاري فرانسه، به گفته سازمان غیردولتی صندوق نجات کودکان، کودکان در جهان، ۷۴ روز از سال تحصیلی را به دلیل همه گیری کووید-۱۹ و متعاقبا افزایش فزاینده فاصله طبقاتی از دست داده اند.
این سازمان هشدار داد، نزدیک به یک سال پس از آغاز همه گیری در جهان، صد‌ها میلیون کودک همچنان به مدرسه نمی‌روند.
اینجر اشینگ (Inger Ashing) مدیرکل صندوق نجات کودکان در بیانیه خود خواستار در اولویت قرار گرفتن بازگشایی مدارس در جهان شد.
در نقطه اوج اپیدمی، ۹۱ درصد کودکان از حضور در مدرسه محروم شدند.
این سازمان غیردولتی خاطر نشان کرد: تعطیلی مدارس فاصله بین ثروتمندان و فقرا، خانواده‌های ثروتمند و محروم، ساکنان شهر‌ها و روستاها، و فرزندان مهاجر و غیر مهاجر در کشور‌ها را افزایش می‌دهد.
در ابتدای همه گیری کووید-۱۹، در آمریکا بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز از مهد کودک تا دبیرستان، به اندازه کافی از امکانات ارتباط اینترنتی برای آموزش برخوردار نبوده اند.
این سازمان مدافع حقوق کودکان پس از بررسی داده‌های ۱۹۴ کشور در مناطق مختلف جهان، خاطر نشان کرد، کودکانی که در آمریکای لاتین، منطقه کارائیب و آسیای جنوبی زندگی می‌کنند، تقریبا سه برابر بیشتر از دانش آموزان ساکن اروپای غربی از مدرسه محروم بوده اند. کودکان اروپای شرقی ۱۱۰ روز و کودکان این مناطق، ۳۸ روز به مدرسه رفته اند.
علاوه بر محرومیت دانش آموزان از حضور در کلاس درس، کودکان مدرسه نرفته در معرض خطراتی همچون پدیده کودکان کار، ازدواج اجباری کودکان و سایر بدرفتاری‌های دیگر قرار گرفته اند.
در حالی که اجلاس سران گروه ۷ قرار است سه ماه دیگر – ژوئن – در انگلیس برگزار شود، صندوق نجات کودکان از رهبران جهان خواست مسئله بازگشت کودکان به ویژه دختران به مدرسه در امن‌ترین شرایطی ممکن را در اولویت قرار بدهند.
این سازمان غیردولتی همچنین از دولت‌ها و تامین کنندگان نیاز‌های مالی «مشارکت جهانی برای آموزش» خواستار تحقق
هدف جمع آوری ۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ شد.