در هر اندیشه ای عدم رسیدگی به درمان زندانیان سیاسی محکوم است

ماده ٥ اعلامیه جهانی حقوق بشر

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

ماده ١٩ اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است

عدم رسیدگی به وضعیت درمانی زندانیان سیاسی را به شدت محکوم می کنیم

جعفر گنجی، مریم شفیع پور، بهاره هدایت، سید حسین رونقی ملکی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، حمیدرضا مرادی، مصطفی دانشجو و چندین زندانی سیاسی دیگر بدلیل کارشکنی ها و تعلل مقامات زندان ها در رسیدگی درمانی به این زندانیان دچار مشکلات عدیده و بعضاً وخامت جسمانی شده اند.

چنین سیاستی که سالهاست عمدتاً در راستای تحت فشار قرار دادن و آزار هرچه بیشتر زندانیان سیاسی، در دستور کار دستگاه های قضائی و امنیتی جمهوری اسلامی قرار دارد طی ماه های گذشته شدت بیشتری به خود گرفته و حکایت از رویکردی جدید در برخورد با این زندانیان دارد. این رویکرد در کنار اقدامات سرکوبگرانه دیگری همچون حمله به زندانیان بند 350 اوین که حتی با ضوابط و آئین نامه های خود زندانها نیز در تضاد می باشد، نشان از حرکتی سازمان یافته در جهت نقض سیستماتیک حقوق زندانیان دارد.

ما فعالان حقوق بشر در کمیته جوان و دانشجو ضمن محکوم کردن کوتاهی و اهمال مسئولان زندان در رسیدگی به امور درمانی این زندانیان خواهان انتقال هر چه سریع تر این زندانیان به بیمارستان و تحت معالجه قرار گرفتن آنها در شرایط پزشکی و مراقبتی مناسب میباشیم.

475

  کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو