شادی و آزادی حق مسلم بشر است

ماده 19  اعلامیه جهانی حقوق بشر

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

ماده 27  اعلامیه جهانی حقوق بشر

۱. هر شخصی حق دارد آزادانه در زندگی فرهنگی اجتماع خویش همکاری کند، از گونه های مختلف هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.

۲. هر شخصی به عنوان آفرینشگر، حق حفاظت از منافع مادی و معنوی حاصل از تولیدات علمی، ادبی یا هنری خویش را داراست.

حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در گفت و گو با تلویزیون دولتی ایران، ضمن تائید بازداشت همه کسانی که در نسخه ایرانی موزیک ویدئوی آهنگ خوشحال (Happy) ساخته فرل ویلیامز در ایران نقش داشتند گفت که این دختران و پسران در دو ساعت شناسایی و ظرف شش ساعت همه دستگیر شده اند.در این گزارش بازداشت شدگان که چهره های آنها مشخص نیست می گویند که به آنها گفته شده قرار است برای فیلم سینمایی مجازی از آنها تست بازیگری گرفته شود.

این جوانان در تلاش برای به وجود آوردن شادی و دوری از سیاه پوشی های متداول در دولت جمهوری اسلامی ایران همچون جوانان سایر کشورها دست به این حرکت زده اند.

شاد بودن و خوشحال بودن جوانان در ایران ظاهرا یکی از مشکلات عمده این رژیم است.

و این در حالی است که جوانان در سراسر دنیا با هر زبان و نژادی این موزیک ویدئو را خوانده و ویدئو ان را پخش کرده اند.این جوانان دیروز به قید وثیقه آزاد شده اند.

ما فعالین حقوق بشر, ترساندن و اذیت و آزار جوانان را به هر شکل و شیوه ایی محکوم میکنیم و خواهان آزادی بی قید و شرط این جوانان ایرانی هستیم, همچنین شادی و آزادی فعالیت های هنری را حق مسلم جوانان خود میدانیم.

477

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو