مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد: ساخت۱۱مدرسه تخصصی برای دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی

۲۸ فروردین ۱۴۰۰


ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۱ مدرسه تخصصی برای دانش آموزان استثنایی این استان در حال ساخت است.

ملیحه یغمایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مبنی بر ارتقای وضعیت دانش آموزان با شرایط ویژه خراسان شمالی اظهارکرد: این تفاهم نامه در تاریخ ۲۱ دی ماه سال گذشته منعقد شد و برای اجرای طرح های درنظر گرفته شده رقم ۳۲ میلیارد تومان را سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دو میلیارد تومان را نیز استان متعهد شد.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه مقرر شد تا خیران برای ساخت مدرسه های تخصصی مورد نیاز این دانش آموزان به استان توسط سازمان آموزش و پرورش سوق داده شود و در این زمینه رقم ۳۰ میلیارد تومان را نیز هزینه کنند که این امر محقق شده و ساخت ۱۱ مدرسه تخصصی مورد برنامه در حال انجام است.

یغمایی ادامه داد: از سوی دیگر یکی از تعهدات دیگر ذکر شده در این تفاهم نامه خرید و اختصاص تبلت برای دانش آموزان استثنایی بوده که با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان ۲۴۴ دستگاه تبلت خریداری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان، خرید تجهیزات مرکز تشخیص و توانبخشی، تامین اعتبار تجهیز مدارس استثنایی از جمله مواردی بود که در تفاهم نامه ذکر شده و اجرایی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای این تفاهم نامه انجام شد اختصاص اعتبار برای تولید محتوا در شبکه شاد بود که رقم ۲۲ میلیون تومان جذب و هزینه شد.

انتهای پیام