کودک آزاری بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی یزد است

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

یزد _ ایرنا _ مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:بیشترین تماس های مردم استان با اورژانس اجتماعی در مورد کودک آزاری است.

به گزارش ایرنا علی‌محمد عطابخش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته هفت هزار مورد تماس با اورژانس اجتماعی صورت گرفت که چهار هزار و ۹۸ مورد در زمینه کودک آزاری بود.

وی خاطرنشان کرد: کودک آزاری بیشتر از سوی والدینی که اعتیاد دارند صورت می گیرد.

عطابخش با بیان اینکه بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت و کاهش آسیب اجتماعی برنامه های مختلفی دارد افزود: در طرح غربالگری، ۹۹.۴ درصد نوزادان تحت پوشش غربالگری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد : در این طرح ۱۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد مورد غربالگری قرار گرفتند که ۴۳ نوزاد انواع مشکل شنوایی داشتند.

عطابخش پیشگیری از تنبلی چشم را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: ۳۶ هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ سال در طرح تنبلی چشم در استان مورد پایش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۸۶ کودک با مشکلات تنبلی چشم شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت:در استان ۳۴ خانواده دارای چهار و ۹۴ خانواده دارای سه معلول وجود دارد که مشاوره‌های لازم برای این خانواده‌ها صورت گرفت.

عطابخش به تعداد سقط‌جنین قانونی در ۲ سال گذشته در استان یزد اشاره کرد و گفت: در سال۹۸ ، ۴۰ مورد و سال۹۹ ، ۴۵ مورد سقط‌ جنین قانونی در استان یزد با مجوز پزشکی قانون انجام گرفت که از معلولیت تعداد قابل‌توجهی جلوگیری کرد.

عطابخش معلولان تحت پوشش بهزیستی در استان یزد را ۲۸هزار مورد اعلام کرد و افزود: در استان ۷۵ مرکز توانبخشی معلولان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مشکلات فرزند خواندگی به‌صورت غیرقانونی به خانواده‌ها، گفت: شهروندان متقاضی فرزند به‌هیچ‌وجه با شرایط غیرقانونی فرزندی را تحویل نگیرید زیرا با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.