مرگ و مصدومیت ۱۳ کارگر از جمله یک کودک در سایه فقدان ایمنی کار

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز یکشنبه ۲ خردادماه، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۳ کارگر از جمله یک کودک کار در شهرهای اصفهان، بروجرد، بجنورد و مشهد دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۱۲ کارگر مصدوم و یک کودک کار جان خود را از دست داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز شنبه ۱ خردادماه، یک کارگر نوجوان در شهرستان بجنورد در حین کار دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، کارگر نوجوان شاغل در آشپزخانه یک واحد رستوران در شهرستان بجنورد، حین انتقال غذا به طبقه فوقانی، بین بالابر و دیوار و سقف گیر کرد.

بنابر این گزارش، به دنبال این حادثه بدن این کارگر نوجوان، توسط عوامل امداد و نجات از دستگاه جدا شده و مرگ وی توسط عوامل اورژانس تایید شد.

️مصدومیت ۹ کارگر در مجتمع صنایع شیمیایی اصفهان
به گزارش ایلنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان از مصدومیت ۹ کارگر به دلیل انفجار و حریق در مجتمع صنایع شیمیایی اصفهان خبر داد.
علی محمد هاشمی در این خصوص گفت: ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰، بر اثر انفجار و حریق مجتمع صنایع شیمیایی در شاهین شهر اصفهان ۱۵ کارگر دچار حادثه شدند که از این تعداد ۹ نفر صدمه دیدند.

آقای هاشمی افزد: امدادگران هلال احمر به محل حادثه اعزام و به همراه عوامل دستگاه های امدادی به مصدومین امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان تصریح کرد: ۲ تن از مصدومین توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند‌.

مصدومیت ۲ آتش نشان در بروجرد
به گزارش رکنا، امروز یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰، معاون عملیات سازمان آتش نشانی بروجرد از مصدومیت دو آتش نشان در این شهرستان خبر داد.

نادر موسیوند در این خصوص گفت: طی تماس با مرکز ستاد فرماندهی آتش نشانی مبنی بر وقوع حریق در طبقه چهارم آپارتمانی در میدان شهید بهشتی تیم‌های امداد و نجات و اطفاء از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

معاون عملیات آتش نشانی بروجرد اظهار کرد: آتش سوزی مهیب و پر دود باعث مصدوم شدن ٢ تن از آتش نشانان شد که با حضور اورژانس در محل و نصب اکسیژن مورد امداد رسانی قرار گرفتند.

یک کارگر مقنی در مشهد دچار حادثه شد
به گزارش فارس، امروز یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰، مدیر منطقه سوم عملیات آتش نشانی مشهد از نجات یک کارگر مقنی در این شهر خبر داد.

حسن عظمیان در اینباره گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر قطع برق و گرفتار شدن یک کارگر مقنی در عمق ۵۰ متری یک چاه خشک به عمق ۱۵۰ متر، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله گروه‌های امداد و نجات را از ایستگاه‌های ۲ و ۸ این سازمان به محل حادثه حوالی روستای ابلق در انتهای منطقه پنجتن این شهر اعزام کرد

مدیر منطقه سوم عملیات آتش‌نشانی مشهد خاطرنشان کرد: نجاتگران به محض حضور در محل مشاهده کردند که یک مقنی، به قصد لایروبی یک چاه ۱۵۰ متعلق به یک گلخانه خصوصی در عمق ۵۰ متری زمین به دلیل قطع جریان برق و خاموش شدن دمنده هوا، گرفتار شده و هر لحظه امکان فوت وی به‌دلیل نبود اکسیژن در چاه وجود داشت.

آقای عظمیان افزود: آتش‌نشانان ضمن رعایت نکات ایمنی و حفاظتی با استفاده از تجهیزات ویژه و تخصصی ابتدا با استفاده از موتور برق آتش‌نشانی، اقدام به روشن کردن دمنده هوا و انتقال اکسیژن به داخل چاه کرده و سپس در عملیاتی نفسگیر و طاقت‌فرسا موفق به خارج کردن این کارگر از داخل چاه شدند.