در پی ممنوع‌الخروجی توسط پدر؛ سارا پورعظیما سوارکار ۱۲ ساله از مسابقات جا ماند

۲۳ تیر ۱۴۰۰

خبرگزاری هرانا – سارا پورعظیما، ورزشکار ۱۲ ساله، به دلیل ممنوع الخروج شدن توسط پدر، از شرکت در مسابقات جهانی سوارکاری جا ماند. این اقدام پدر، به دنبال اختلاف با مادر او صورت گرفته است. سارا پورعظیما قرار بود این هفته برای مسابقات جهانی سوارکاری نونهالان به همراه تیم ورزشی عازم روسیه شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، سارا پورعظیما ورزشکار نونهال کشور، به دلیل ممنوع الخروج شدن توسط پدر، از شرکت در مسابقات جهانی سوارکاری جا ماند.

بر اساس این گزارش، سارا پورعظیما ورزشکار ۱۲ ساله در رشته سوارکاری، که قرار بود طی این هفته برای مسابقات جهانی سوارکاری نونهالان به همراه تیم ورزشی عازم روسیه شود، در حالی که نامه فدراسیون و ویزای او آماده بود، پس از حضور در فرودگاه و تحویل چمدان های خود، به دلیل ممنوع الخروج بودن اجازه پرواز پیدا نکرد.

مهرداد مهرآوین وکیل مادر این ورزشکار نونهال، در خصوص علت جا ماندن او از سفر و مسابقات گفت: «خانم غزاله منتظم، مادر سارا پورعظیما موکل بنده است. او از مدتی قبل با همسر خود اختلافات خانوادگی پیدا کرده و مسائلی مثل نفقه و مهریه در میان آنها مطرح شده است که در حال بررسی است. زمانی که سارا در فرودگاه حاضر شد متوجه شد که پدرش او را ممنوع الخروج کرده است و ظاهرا این کار را در راستای اختلافات با مادر سارا انجام داده است.»

فدراسیون سوارکاری مسابفات جهانی از سارا پورعظیما برای شرکت در مسابقات سوارکاری نونهالان دعوت کرده بود و در حالی که اقدامات قانونی برای کسب اجازه از دادستان انجام شد تا شاید با توجه به اهمیت سفر در موفقیت این ورزشکار، وی با صلاحدید و اجازه مراجع قانونی بتواند به سفر برسد، مراجع قانونی اجازه خرج از کشور را صادر نکردند.

در ایران اجازه خروج زن تا قبل از ازدواج توسط پدر یا جد پدری و بعد از ازدواج به دست همسرش سپرده شده است.