مدیر کل بهزیستی ایلام خبر داد؛ توانمندسازی ۴۳ کودک کار در استان ایلام

۲۶ تیر ۱۴۰۰

ایلام-مدیر کل بهزیستی ایلام از توانمندسازی ۴۳ کودک کار در استان ایلام خبر داد و گفت: ۳۰۰ کودک کار در استان ایلام تاکنون شناسایی شده است.
زهرا همتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی حمایت از کودکان کار است، تاکنون نزدیک به ۳۰۰ کودک کار در سطح استان شناسایی شده است.

وی گفت: تعدادی از این کودکان فاقد هویت بودند، ۸ نفر از این کودکان فاقد شناسنامه بودند که برای این کودکان شناسنامه تهیه شده است.

همتی افزود: همچنین از این تعداد کودکان کار ۴۳ نفر توانمند شده است، یعنی از چرخه کار خارج شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام عنوان کرد: خوشبختانه در استان ایلام کودک خیابانی یعنی کودکی که مکانی برای زندگی نداشته باشد، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: یک مرکز روزانه برای این کودکان در استان فعال شده که خدمات متعددی از جمله خدمات فرهنگی و ورزشی را به این کودکان ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی ایلام عنوان کرد: در این مرکز سعی می‌شود از دستگاه‌های متخلف برای جلب حمایت از این کودکان کمک شود که آسیب‌های کار برای این کودکان کمتر شود.

۸۰ درصد متکدیان در استان ایلام غیربومی هستند

همتی، در خصوص متکدیان عنوان کرد: سازمان بهزیستی یکی از ۱۱ دستگاهی است که در حوزه متکدیان باید فعالیت و کمک داشته باشد، وظیفه سازمان بهزیستی این است که اگر متکدی تحت حمایت سازمان بهزیستی است حتماً باید این فرد متکدی را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: شاید بیش از ۸۰ درصد متکدیان در استان ایلام غیربومی هستند و عمدتاً ساکن استان‌های همجوار هستند.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان داشت: نزدیک به ۴۲ هزار نفر در استان ایلام تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد نزدیک به ۳۲ هزار نفر آنها مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته در بحث کرونا اولین گروهی که مورد واکسیناسیون همزمان با کادر درمان قرار گرفتند، سالمندان و معلولان ساکن در مراکز سازمان بهزیستی بودند.

همتی بیان کرد: ۳۳۵ سالمند و معلول در مراکز شبانه روزی بهزیستی دوز دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.